رییس سازمان برنامه و بودجه خراسان رضوی بر ضرورت دقت نظر برای پیش بینی درآمدهای وصولی استان در بودجه 96 تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رضا جمشیدی در چهارمین جلسه ستاد درآمد و تجهیز منابع استانی گفت: رشد درآمدهای استان طی سال های گذشته همواره بیش از میانگین کشور بوده است.

وی اظهار کرد: به صورت همزمان برخی مسایل ویژه در استان، مانند مباحث مربوط به موسسات مالی و اعتباری، شرکت های سرمایه گذاری و حوزه ساخت و ساز نیز بر نرخ مشارکت اقتصادی استان تاثیرگذار بوده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه خراسان رضوی با اشاره به آغاز فرآیند تدوین لایحه بودجه سال 96، تاکید کرد: باید برای پیش بینی درآمدهای استان به ویژه در خصوص میزان رشد درآمدهای استانی، دقت نظر ویژه ای صورت گیرد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی نیز در این جلسه، مجموع عملکرد وصول درآمدهای عمومی استان در پنج ماهه نخست سال جاری را 9.637.351 میلیون ریال عنوان کرد.

سید مهدی رمضانی با اشاره به این که این رقم نسبت مدت مشابه سال گذشته 20.3 درصد رشد وصول درآمد را نشان می دهد، تصریح کرد: بیشتر درآمدهای وصولی این مدت مربوط بخش مالیاتی و درآمدهای حاصل از خدمات و فروش کالا بوده است.

دبیر ستاد درآمد و تجهیز منابع استانی خراسان رضوی همچنین عنوان کرد: بیشترین وصول درآمد میان دستگاه های استان به ترتیب مربوط به ادارات کل امور مالیاتی، نیروی انتظامی، ثبت اسناد و املاک و گمرک می باشد.

بررسی درآمدهای عمومی وصولی لغایت مرداد ماه سال جاری و همچنین پیش بینی وضعیت درآمدها تاپایان سال جاری، موانع و آسیب های تحقق درآمدها در 10 ردیف بالای درآمدی استان ( به ویژه درآمدهای مالیاتی، نیروی انتظامی و اداره کل ثبت اسناد استان ) برای کل سال 1394 و3 ماهه 1395، طرح پیشنهادی واحد یابی مالیاتی توسط مدیر کل امور مالیاتی استان از جمله دستور کارهای این جلسه بود.

گفتنی است در این جلسه مدیران ادارات کل امور مالیاتی، ثبت اسناد و املاک، گمرک و نیروی انتظامی استان، گزارشی از آخرین وضعیت وصول درآمدهای دستگاه های مربوط به خود را در این جلسه ارائه کردند.

انتهای پیام//ف.ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.