کرمی در نشست احزاب و آینده اصلاحات:

فردمحوری، پدیده رایج در میان اصلاح طلبان است

عضو شورای مرکزی حزب فردمحوری را پدیده رایج میان اصلاح طلبان دانست و گفت: با وجود تاکید بر توسعه سیاسی از سال ۷۶ در میان احزاب اصلاح طلب، همچنان شخصی محوری وجود دارد.

فردمحوری، پدیده رایج در میان اصلاح طلبان استبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکل های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، "مصطفی کرمی" عضو شورای مرکزی حزب اراده ملت عصر امروز 2شهریور در نشستی تحت عنوان احزاب و آینده اصلاحات که در سالن اجتماعات حزب حاما برگزار شد با اشاره به تکثر احزاب در کشور اظهار داشت: حضور تعداد بالای احزاب در کشور نشان دهنده بحران و توسعه نیافتگی سیاسی است. 

وی افزود: در کشورهای توسعه یافته نظیر انگلیس، فرانسه و ایتالیا دو حزب بیشتر نداریم اما در ایران شوق و ذوق عجیبی برای ایجاد حزب داریم که اصلاح طلب و اصولگرا هم ندارد.

کرمی در ادامه با اشاره به "فردمحوری" به عنوان پدیده رایج در میان اصلاح طلبان گفت: با وجود تاکید بر توسعه سیاسی از سال ۷۶ در میان احزاب اصلاح طلب، همچنان شخصی محوری وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه با وجود شخص محوری، بیان اصلاح طلبانه نادیده گرفته می شود تصریح کرد: در این حوزه، از آخرین انتخابات ما با انتخابات در 20 سال پیش، چندان فاصله ای نداریم. به جای اینکه شخصیت های سیاسی از این ویژگی دوری کنند، خودشان در پی شخصی محوری هستند.

کرمی با اشاره به پویایی گفتمانی گفت: احزاب باید در حوزه گفتمانی، پویایی داشته باشند و نباید مدام روی یک سری مفاهیم تاکید کنیم. 20سال است که از اصلاحات می گذرد اما همچنان عناصر گفتمانی آن دارای پیچیدگی هایی است.

عضو شورای مرکزی حزب حاما در پایان با اشاره به تلاش اصلاح طلبان برای ایجاد نو اصلاح طلبی بیان کرد: در سال های اخیر احساس نمی کنیم که حرف جدیدی زده می شود که متناسب با شرایط جامعه باشد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار