480 چاه دارای پروانه بهره ‌برداری در این شهرستان به کنتور هوشمند آب و برق مجهز شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ فرماندار قیروکارزین گفت: ضرورت اجرایی کردن برنامه احیا و تعادل ‌بخشی سفره ‌های آب زیرزمینی و جلوگیری از خسارت ‌ها و تهدید های ناشی از افت سطح آب و خشک شدن چاه ‌های کشاورزی و قنوات و باغات مرکبات به‌ عنوان یک برنامه جدی فراروی بخش کشاورزی این شهرستان است.
کاظمی افزود: یکی از برنامه‌ های مهم در تعادل‌ بخشی منابع آب زیر زمینی نصب کنتور های هوشمند بر روی چاه‌ های کشاورزی است که کنتور های هوشمند آب و برق این امکان را به وجود می‌آورد که میزان بهره ‌برداری هر چاه مشخص و پس از اتمام سهمیه مجاز بهره‌ برداری، برق چاه به‌صورت خودکار قطع شود.
وی ادامه داد: به‌ دلیل محدودیت منابع آب و توزیع نامناسب بارندگی ‌های فصلی باید عوامل مؤثر بر کنترل بهره ‌برداری از منابع آب زیرزمینی را به‌ خوبی شناسایی کرد و بهره‌ برداری از چاه‌ های کشاورزی به ‌صورت برنامه ‌ریزی‌ شده و دقیق صورت گیرد.
مدیر منابع آب قیروکارزین با بیان اینکه ایجاد وحدت‌ رویه اجرایی در حفاظت از منابع و به تعادل رسیدن منابع و مصارف آب در این شهرستان است افزود: جدیت و قاطعیت در انسداد چاه ‌های غیرمجاز و جلوگیری از اضافه برداشت چاه ‌های دارای پروانه در این شهرستان باید در صدر برنامه ‌های شورای حفاظت قرار گیرد.
شاهسوندی تصریح کرد: مدیریت صحیح منابع آبی به ‌عنوان مهم‌ترین عامل توسعه پایدار کشاورزی تلقی می‌شود و با صیانت از این منابع ارزشمند باید با نگاهی منطقی مشکلات را حل کنیم.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار