روند مبارزه با تروریست ها از طریق اینترنت و مسدود کردن حساب های کاربری آنها در شبکه های اجتماعی وارد مرحله جدیدی شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه ، براساس این گزارش، توئیتر اخیرا حساب کاربری هزاران نفر از کاربران خود را به سبب اقدام آنها به ترویج تروریسم و یا حمایت از آن، مسدود کرد.

در ماه های اخیر پایگاه های اینترنتی آمریکایی بزرگی همچون توئیتر، یوتیوب و فیس بوک تحت فشارهای شدید دولت آمریکا و برخی دولت های دیگر قرار گرفته اند تا مشارکت گسترده تری در مبارزه با تروریست ها در اینترنت داشته باشند و مانع استفاده تروریست ها از این شبکه ها شوند.

اکثر این پایگاهها نیز اعلام کرده اند در خصوص این امر اقدام خواهند کرد و منابع بیشتری را به آن اختصاص خواهند داد، گرچه شمار معدودی از آنها نیز هشدار داده اند که این کار بی فایده است چرا که ماهیت اینترنت مثل یک مسابقه بی پایان است و همیشه در آن یه گام عقب تر هستیم.

به عقیده شماری از کارشناسان نیز این گونه اقدامات در حوزه مبارزه اینترنتی با تروریسم کافی نیست چرا که پس از بستن حساب کاربری به راحتی می توان حساب کاربری جدیدی ایجاد کرد. همچنین اقدام به مسدود کردن می تواند کاربران را تشویق کند تا از برخی شبکه های اجتماعی سری و مخفی  مانند dark web که حتی با موتورهای جستجو نیز پیدا نمی شوند، استفاده کنند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار