نقشه جالبی که تمامی دستگاه‌های متصل به اینترنت در جهان را نمایش می‌دهد+عکس

یک متخصص رایانه از تراکم دسترسی به اینترنت در سراسر جهان نقشه‌ای تهیه کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از وب سایت "دیلی میل"، یک نقشه نگار و متخصص رایانه نقشه‌ای منتشر کرد که میزان دسترسی به اینترنت در سراسر جهان را نمایش می‌دهد.

"جان مترلی" با استفاده از یک نرم افزار، تمامی وسیله‌های متصل به اینترنت در سراسر جهان را بر اساس آدرس ip آن‌ها شناسایی کرد. با اینکه در بسیاری از نقاط کشف شده، هر سیگنال نشان‌دهنده روترها – و نه دستگاه‌های خاص -- بوده است، مترلی ادعا می‌کند تلفن‌های همراهی که از اندروید و آی‌او‌اس استفاده می‌کنند در آزمایش وی شناسایی شده اند.

بر اساس گفته‌های مترلی، وی برای پینگ گرفتن از تمام دستگاه‌های متصل به اینترنت در سراسر جهان 5 ساعت وقت صرف کرده است. همچنین ساخت این نقشه بیش از 12 ساعت زمان برده است.

این نقشه نسبت به نقشه مشابهی که در سال 2014 تهیه شد، گسترش اینترنت در نقاط مختلف جهان را به نمایش می‌گذارد. در این نقشه، افزایش سطح دسترسی به اینترنت در هند در مقایسه با نقشه سال 2014 کاملا محسوس است.

در این نقشه بیشترین تراکم دسترسی به اینترنت در اروپا و بخش شرقی آمریکا مشاهده می‌شود. در نقاط مرکزی آمریکا به دلیل جمعیت کمتر، تراکم دسترسی به اینترنت در سطح پایین‌تری قرار دارد. این در حالی است که در نزدیکی "دره سیلیکون" در کالیفرنیا – محل استقرار بسیاری از شرکت‌های مهم فناوری جهان – تراکم زیادی در این نقشه دیده می‌شود.

در این نقشه، نقاط قرمز بیشترین تراکم را نشان می‌دهند. نقاط زرد، مناطقی با تراکم کمتر را به نمایش می‌گذارند. همچنین نقاط سبز کمترین سطح دسترسی به اینترنت را نمایش می‌دهند. سایر نقاطی که از آن‌ها پاسخی به درخواست پینگ دریافت نشده است، در نقشه به رنگ سیاه در آمده اند.

پینگ گرفتن از یک آدرس IP به معنی فرستادن یک سیگنال از طریق یک سرور به دستگاه‌ها است. در صورت متصل بودن دستگاه‌ها به اینترنت، یک اتصال به شخصی که پینگ گرفته است گزارش می‌شود. مترلی اعلام کرد نقشه تهیه شده آنگونه که باید، دقیق نیست؛ زیرا برخی از کشورها درخواست پینگ را مسدود کرده اند.

نقشه جالبی که تمامی دستگاه‌های متصل به اینترنت در جهان را نمایش می‌دهد+عکس

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار