ائتلاف گسترده ای از اتحادیه ها ، سازمان ها و انجمن های مختلف در آلمان خواستار توقف سریع مذاکرات قرارداد تجارت آزاد اروپا با آمریکا موسوم به "تی تی آی پی" شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل ازروزنامه "هندلز بلات" آلمان، ائتلاف گسترده ای متشکل از ۳۰ سازمان، اتحادیه و انجمن آلمانی قرارداد تجارت آزاد اروپا با آمریکا و کانادا را رسوایی‌های دموکراتیک نامیده و خواستار توقف مذاکرات در این باره شدند.

این ائتلاف گسترده که شامل برخی اتحادیه ها، انجمن های رفاهی، اجتماعی و زیست محیطی ، سازمان های توسعه سیاسی و کلیساها بودند توقف سریع این مذاکرت را خواستار شده و همچنین خواستار به حالت تعلیق درآمدن تصویب توافق تجارت آزاد با کانادا موسوم به ستا نیز شدند.

این ائتلاف گسترده از برگزاری تظاهرات باشکوهی در 17 سپتامبر در هفت شهر آلمان برای تاکید بر خواسته های خود خبر داد.

ائتلاف ضد تی تی آی پی اعلام کرد که تظاهرات ملی بلافاصله قبل از کنوانسیون حزب سوسیال دموکرات با موضوع قرارداد تجارت آزاد با کانادا و قبل از نشست وزیران تجارت اتحادیه اروپا نقطه اوج اعتراضات تا به حال ما خواهد بود. تی تی آی پی و ستا را متوقف کنید.

بیش از 30 سازمان و  انجمن مختلف عضو این ائتلاف ضد ستا و تی تی آی پی هستند. به زعم این ائتلاف گسترده این توافقات یک رسوایی دموکراتیک است. سازمان نان برای جهان  بخصوص بخش کشاورزی را که قشری فقیر هستند از قربانیان اصلی این قراردادهای تجارت آزاد عنوان کرد.

به گفته یکی دیگر از سازمان های عضو این ائتلاف قرارداد تجارت آزاد با آمریکا خدمات اجتماعی غیر انتفاعی در آلمان را به خطر می اندازد.

این ائتلاف مخالف با قراردادهای تجارت آزاد با آمریکا و کانادا انتظار شرکت بیش از 100 هزار شرکت کننده در اعتراضات 17 سپتامبر را دارند. این اعتراضات قرار است در شهرهای برلین، فرانکفورت، هامبورگ، کلن و لایپزیگ، مونیخ و اشتوتگارت برگزار شود.

در اکتبر گذشته نیز ائتلافی در برلین اعتراضات گسترده ای علیه تی تی آی پی را سازمان دهی کرد که به گفته سازمان دهندگان آن حدود 250 هزار نفر و بر اساس اطلاعات پلیس حدود 150 هزار شرکت کننده داشت.

همچنین قبل از دیدار ماه آوریل رئیس جمهور آمریکا از هانوفر آلمان نیز مجددا ده ها هزار نفر علیه قرارداد تجارت آزاد با آمریکا اعتراض کردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار