مدیر کل فرودگاههای استان خراسان جنوبی گفت : از فردا (چهارشنبه) هواپیمای ایرباس 320 شرکت هواپیمایی زاگرس جهت جا به جایی زائران عتبات وارد فرودگاه بیرجند خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ طبق آخرین اعلام هواپیمایی زاگرس ، توافق جهت انجام هفته ای یک پرواز تا ابتدای آبان ماه قطعی شده است.

هادی سلامی در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان افزود : این نخسین بار است که پرواز های عتبات به هفته ای دو پرواز افزایش داشته و دلایل مختلفی مانند روز عرفه،اعیاد قربان و غدیر باعث افزایش تقاضای هم استانی ها شده است.

وی گفت : در این میان سومین فرودگاه ایران در چند سال اخیر با تحقق 100 درصدی اهداف خود گامی بلند در افزایش آمادگی جهت پذیرش و میزبانی پروازها را فراهم نموده است.

مدیر کل فرودگاههای استان اظهار کرد: سیستم کمک ناوبری VOR فرودگاه بیرجند در تیرماه به عنوان چهارمین فرودگاه در سطح کشور مورد وارسی هواپیمای فلایت چک شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران قرار گرفت و در هفته دولت به طور رسمی مورد بهره برداری قرار می گیرد.

سلامی خاطر نشان کرد: باند پروازی فرودگاه استان به طول 4 کیلومتر و عرض 60 متر متناسب با باند فرودگاههای مهرآباد و مشهد در حال استفاده می باشد.

وی تصریح کرد: وجود امکانات و تجهیزات ناوبری و همچنین پارکینگی با گنجایش 5 فروند هواپیمای بدنه متوسط به بالا آمادگی پذیرش روزانه 50 فروند هواپیما را فراهم نموده است،این در حالی است که با صرف هزینه های میلیاردی و وجود بستر بسیار مناسب تنها هفته ای 24 پرواز رفت و برگشت در مرکز استان صورت می پذیرد .

مدیر کل فرودگاههای استان خراسان جنوبی گفت : برای استارت پرواز چارتری در استان نیاز به حمایت سرمایه گذاران و مسئولان است.

انتهای پیام / غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.