فرماندار بیرجند از بهره برداری و کلنگ زنی 162 پروژه در این شهرستان در هفته دولت خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ ناصری به باشگاه خبرنگاران جوان گفت : برای این پروژه ها اعتباری بالغ بر 40 میلیارد و 670 میلیون تومان پیش بینی یا هزینه شده است که 36 میلیارد و 980 میلیون تومان از محل اعتبارات دولتی و 3 میلیارد و510 میلیون تومان از محل سرمایه گذاری بخش خصوصی تامین می شود.

وی افزود : از مجموع 4 پروژه جدید که کلنگ زنی آن صورت خواهد گرفت ، 2 پروژه با اعتباری بالغ بر 780 میلیون تومان در بخش دولتی و 2 پروژه سرمایه گذاری ، با سرمایه گذاری 2 میلیارد و 750 میلیون تومان از سوی بخش خصوصی ، توسط سازمان تعاون روستایی پیگیری خواهد شد.

فرماندار بیرجند اظهار کرد: پروژه های افتتاحی شامل 158 پروژه مختلف شهری و روستایی است که با مجموع 36 میلیارد و 389 میلیون تومان اعتبار دولتی و مشارکت 760 میلیون تومانی بخش خصوصی بهره برداری می شود.

ناصری خاطرنشان کرد:45 پروژه در سطح شهر بیرجند و ۱۱۳ پروژه در روستاها افتتاح می شود.

وی تصریح کرد: بیش از ۱۱۶ هزار نفر از مردم شهرستان به صورت مستقیم از این پروژه ها برخوردار می شوند و امکان تثبیت حدود ۴ هزارو ۵۰۰ شغل و ایجاد ۱۱۰ شغل مستقیم ناشی از اجرای این طرح ها فراهم می شود که عمده تثبیت اشتغال طرح ها در بخش کشاورزی و منابع طبیعی با بیش از ۴ هزار نفر می باشد.

وی با اشاره به اهمیت خاص برخی از پروژه ها برای شهرستان گفت: با توجه به اهمیت موضوع آب ، شرکت آب و فاضلاب شهری ۶ پروژه با اعتباری بیش از ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان شامل اجرای شبکه فاضلاب در برخی محلات و سایت مسکن مهر ، اصلاح خط انتقال آبرسانی، نشت یابی و اصلاح بازسازی شبکه توزیع آب شهری از دیگر برنامه ها می باشد.

فرماندار بیرجند افزود : شرکت آب و فاضلاب روستایی نیز با اعتباری بالغ بر۱میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از دو پروژه مهم آبرسانی به روستای مهمویی و مجتمع آبرسانی پسوج بهره برداری می شود.

ناصری اظهار کرد : با توجه به اهمیت بخش راه ۳ پروژه با اعتبار ۶ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان ، شامل اجرای سه راهی اسدیه ، رو کش آسفالت محور بیرجند –آرین شهر و آسفالت راه روستایی میرک –پدمرود به بهره برداری می رسد.

وی تصریح کرد : در فرودگاه بین المللی بیرجند از دو طرح ساختمان یگان حفاظت سپاه و دستگاه کمک ناوبری VOR بهره برداری می شود که برای این طرح ها اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان هزینه شده است .

در بخش برق نیز ۱۸ پروژه با اعتباری معادل ۱ میلیارد و ۷۲۱ میلیون تومان در بیش از ۱۰ روستا و سطح شهر به بهره برداری می رسد.

فرماندار بیرجند از اتمام اجرای طرح های هادی روستا های چهکند ، دستگرد و شمس آباد نیز با صرف اعتباری نزدیک به ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان خبر داد گفت: سالن ورزشی چند منظوره شمال شهر نیز با اعتباری حدود ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان توسط اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی به بهره برداری می رسد .

ناصری افزود: ساختمان مرکز رشد واحد های فناوری پارک علم و فناوری استان نیز در هفته دولت به بهره برداری می رسد.

انتهای پیام /غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار