امسال 600 فقره کمک هزینه جهیزیه به زوج های تحت حمایت کمیته امداد استان اعطا شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد،معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی گفت: امسال بیش از 600 فقره کمک هزینه تأمین جهیزیه به دختران تحت حمایت ، دختران خانواده های نیازمند، پسران تحت پوشش و ازدواج مجدد بانوان تحت حمایت اعطا شده است.

حسن نعمتی با بیان اینکه برای پرداخت این جهیزیه ها حدود 10 میلیارد ریال از محل منابع دولتی ،داخلی امداد ،کمک مردمی وزکات هزینه شده است، افزود: مدت مشابه سال قبل نیز بیش از 600 فقره جهیزیه به میزان دو میلیارد ریال به زوج های جوان تحت پوشش اعطا شد.

وی با بیان اینکه هم اکنون حدود دو هزار زوج جوان نیازمند پشت نوبت دریافت جهیزیه قرار دارند، خاطر نشان کرد: همکاری و کمک‌های خیران می‌تواند منشأ خدمات مطلوب‌تری به مددجویان و زوج‌های جوان باشد.

وی در ارتباط با اقدامات جدید کمیته امدادبرای کمک به تامین جهیزیه زوج های جوان گفت: پیرامون ایجاد تعامل بیشتر واستفاده از ظرفیت های دستگاه ها، تفاهم نامه همکاری با بانک کشاورزی به منظور رفع محرومیت وکمک به ازدواج دختران روستایی ساکنان در مناطق محروم منعقد شد که به برکت این همکاری 50 دختر روستایی ساکن در مناطق محروم استان کمک هزینه جهیزیه به مبلغ یک میلیارد ریال دریافت می کنند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) استان در ارتباط با میزان اهدای کمک هزینه جهیزیه به زوج های جوان تحت پوشش کمیته امداد یاد آور شد: کمک هزینه‌ها برای دختران تحت پوشش کمیته امداد در قالب کمک هزینه جهیزیه با سرانه 2۰ میلیون ریال به صورت بلاعوض و کمک هزینه جهیزیه دختران نیازمند به مبلغ ۱۰میلیون ریال اهدا می شود و علاوه بر آن وامی تا سقف 50 میلیون ریال نیز به صورت قرض الحسنه توسط کمیته امداد و کمک‌های مردمی به این افراد ارائه می‌شود.

نعمتی با اشاره به اینکه کمیته امداد امام خمینی(ره) در کنار حمایت‌های مالی از زوج‌های در آستانه ازدواج، آموزش‌هایی شامل احکام اسلامی، آیین همسرداری، مسائل زناشویی و دیگر مسائل مورد نیاز یک زندگی اسلامی و همچنین مشاوره‌های لازم را قبل از ازدواج به جوانان آماده ازدواج ارائه می‌دهد، افزود: کمیته امداد زمینه سلامت خانواده ها و دست یابی به موفقیت را با این شیوه برای زوج ها جوان فراهم می کند. برگزاری کلاس ها آموزشی ومشاوره کمیته امداد توانسته نقش مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی و طلاق برای زوجین داشته باشد.

وی بهبود وضعیت معیشت خانوارها و جبران بخشی از نیازمندی‌های آنان در قالب پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه را از دیگر برنامه‌های این نهاد در حمایت از مددجویان معرفی کرد وگفت: تسهیلات قرض الحسنه برای حل مشکلات مددجویان در بخش‌های درمان، تحصیل، بدهی‌های مالی و کمک معیشت پرداخت می‌شود و در حال حاضر تعداد دو هزار مورد پشت نوبت دریافت وام قرض الحسنه هستند.

وی گفت: سه ماهه نخست امسال ۹۷۴میلیون ریال وام کارگشایی به ۷۰نفر از مددجویان و نیازمندان تحت پوشش کمیته امداد استان پرداخت شده است.

کمیته امداد استان با پرداخت وام‌های کارگشایی به دنبال کاهش وابستگی مددجویان و توانمندسازی خانواده‌ها ی مددجو است . فراهم سازی امکانات لازم به منظور خوداتکایی خانواده‌ها و ایجاد تسهیلات لازم برای ارایه خدمات بهداشتی و درمانی از دیگر اهداف این نهاد است.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.