برای شرکت در دوره‌های آموزش غواصی، در ماهشهراستقبال گسترده ای از سراسر کشور شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛سرپرست مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای ماهشهر با بیان اینکه آموزش فنی و حرفه‌ای ماهشهر تنها مرکز آموزش رایگان غواصی در سراسر کشور است، گفت: در راستای ترویج و بومی سازی آموزش‌های مهارتی، کارگاه آموزش غواصی در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان ماهشهر به عنوان بزرگ‌ترین و مجهزترین کارگاه غواصی در سطح مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای کشور فعال است.

فرشید قنبری افزود: آموزش رشته غواصی از بهمن ماه سال 89 در مرکز ماهشهر با سرمایه‌گذاری بیش از یک میلیارد تومانی دولت، در دو سطح یک و دو شروع شد که آموزش در سطح یک به عنوان غواصی عمومی از جمله مشاغل مرتبط با صنایع دریایی است و به کارآموز وظایفی نظیر عملیات غواصی کشتی و شناورها، عملیات جستجوهای زیرآبی و مشاغل مرتبط با سازه‌های دریایی آموزش داده می‌شود و غواصی سطح دو شامل جوشکاری و برشکاری زیرآب در قالب ماده 17 است.

وی استاندارد آموزش غواصی را تا عمق 35 متر در آب‌های تاریک عنوان کرد و گفت: که این نوع غواصی شامل سخت‌ترین شرایط غواصی است.

سرپرست مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای ماهشهر افزود: آموزش دروس تئوری و عملی غواصی با استفاده از روش‌های ایمن، آشناسازی فراگیران با تجهیزات غواصی و نحوه به کارگیری آنها و آموزش مهارت در استفاده از تجهیزات غواصی، از جمله توانمندی‌های کارگاه غواصی مرکز ماهشهر است.

قنبری گفت: غواصی رشته‌ای است پرهزینه و سخت اما پردرآمد که آینده خوبی را برای جوانان رقم می زند.وی در خصوص دوره آموزشی این رشته افزود: آموزش غواصی در یک دوره 15 نفره و به مدت 168 ساعت (45 روزه) با اولویت افراد زیر 30 سال سن و با دارابودن کارت پایان خدمت ارائه می‌شود.

قنبری گفت: با توجه به استقبال خوب متقاضیان از سراسر کشور، با محدودیت پذیرش مواجه هستیم که در صورت وجود ظرفیت می‌توانیم میانگین سنین چهار تا 30 سال را نیز ثبت نام کرده و آموزش دهیم.

وی در رابطه با ایجاد اشتغالزایی این رشته افزود: کارآموزانی که بعد از گذراندن آزمون موفق به کسب گواهی نامه رسمی بین المللی سازمان فنی و حرفه‌ای می‌شوند با نام غواص صنعتی شناخته شده و معمولاً می‌توانند در بنادر، دریاها و کشتی‌ها در مشاغل زیادی از جمله کابل گذاری مخابرات در دریا، لوله کشی زیر آب و ... مشغول به کار شوند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.