سوء استفاده تل‌آویو از توافق صلح با آنکارا؛

رژیم صهیونیستی خواستار اخراج یک عضو حماس از ترکیه شد

رژیم صهیونیستی از ترکیه خواست یکی از نمایندگان جنبش مقاومت اسلامی فلسطین را، که در استانبول اقامت دارد، اخراج کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه الشرق الاوسط، رژیم صهیونیستی با بهره‌برداری و سوء استفاده از توافق آشتی با ترکیه، از این کشور خواست زکریا نجیب، یکی از نمایندگان  جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس،) را  از استانبول، اخراج کند.

پایگاه اینترنتی روزنامه الشرق‌الاوسط با اشاره به این مطلب در گزارشی نوشت: ساعاتی پس از اقدام پارلمان ترکیه در تصویب توافق آشتی آنکارا و تل‌آویو و تبدیل آن به قانونی الزام‌آور برای دولت و مردم، دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، در پیامی با استقبال گرم از این اقدام، ابراز امیدواری کرد سفرای دو طرف به پایتخت ها بازگردند و سفارتخانه ها فعال شوند. 

از سوی دیگر، برخی منابع سیاسی پیش‌بینی می‌کنند برخی از مسئولان حماس که از استانبول عملیاتی را علیه اسرائیل مدیریت می‌کنند، از انجا اخراج شوند. 

پارلمان ترکیه با اکثریت قریب به اتفاق آرا، توافق آشتی با اسرائیل را تصویب و طی آن سازوکارهایی قانونی وضع کرد که بر اساس آن، همه شکایت‌های آنکارا علیه سربازان ارتش اسرائیل که در یورش به کشتی «ماری مرمره» ترکیه در سال 2010  مشارکت داشتند، لغو می شود به طوری که این سازوکار برای اسرائیلی‌ها مصونیتی قائل می شود که از آنان در شکایت های مشابه بعدی حمایت می کند.

در مقابل، رژیم صهیونیستی تا بیست و پنج روز، به پرداخت مبلغ بیست میلیون دلار به صندوق انسان دوستانه ترکیه اقدام خواهد کرد تا به عنوان غرامت به خانواده‌های کشته‌ها و زخمی‌های ترک که در تیراندازی نیروی دریایی این رژیم  به کشتی یاد شده زخمی شدند، پرداخت شود.
 
نجیب یکی از اسیران حماس است که مدتی را در زندانهای (رژیم) اشغالگر سپری کرده و در چارچوب مبادله اسرا موسوم به «مبادله شالیط» از زندان آزاد شد و اکنون مقیم ترکیه است.



انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار