رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: با توجه به تخلف‌هایی که قایق های بدون هویت انجام می دهند، این قایق ها به یکی از دغدغه های استان تبدیل شده است.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، علی جمادی در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم با موضوع بررسی شناورهای بدون هویت افزود: برای ساماندهی این قایق ها باید به صورت جدی وارد عمل شد و به دنبال راهکاری قانونی برای برخورد و ساماندهی آنها بود.

علی حسن پور دادستان بوشهر هم، قاچاق کالا، آسیب رساندن به منابع آبزی با انجام صید غیرمجاز، ورود به مناطق و فصل های ممنوعه صید، انجام صید ترال یا کف روب، خروج غیرمجاز، ورود به آب‌های ساحلی، تعرض به شناورکشورهای همسایه و ایجاد درگیری و توقیف آنها در کشورهای دیگر را از جمله تخلف‌های شناورهای بدون هویت عنوان کرد.

مدیرکل شیلات استان بوشهر نیز با اشاره به وجود چهار هزار و 149 فروند شناور در این استان، گفت: 42 درصد از این تعداد یعنی هزار و 748 شناور هویت ندارند، هزار و 421 فروند از آنها صیادی و 980 شناور نیز تفریحی هستند.

 عباسعلی زنده بودی با اشاره به رشد قارچ گونه قایق‌های بی هویت در سال‌های گذشته، علت آن را نبود نظارت عنوان کرد و افزود: صید در مناطق ممنوعه و با ابزارهای غیرمجاز و دریاروی‌های طولانی از جمله مشکلاتی است که شناورهای بدون هویت ایجاد کرده‌اند و باعث نارضایتی صاحبان قایق های هویت دار شده‌اند.

وی ادامه داد: مصوبه هیات وزیران مبنی بر جمع آوری این شناورها با گذشت دو سال، هنوز اجرایی نشده و ابلاغیه دادستان کل کشور برای کنترل امنیت دریا از تردد شناورهای بدون هویت نیز معطل مانده است.

مدیرکل شیلات استان بوشهر با تاکید بر ضرورت جمع آوری قایق های بی هویت در مناطق مختلف استان گفت: به شناورهای تفریحی فقط برای صید تفریحی آن هم تنها در روزهای تعطیل و با استفاده از قلاب تک رشته ای باید مجوز داده شود.

انتهای پیام/ ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.