گروه سین جیم باشگاه خبرنگارن جوان از یزد این بار به سراغ یکی از نشریات استانی رفته است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از یزد؛ مسعود ارکان، مسئول روزنامه ی پیمان یزد از انتظار نشریات از مسئولین تا جایگاه خطیر یک خبرنگار می گوید:

سین: تفاوت روزنامه نگاری با خبرنگاری چیه؟
جیم: هر دو همکار هستیم و هردو یک وظیفه را داریم و این وظیفه اطلاع رسانی به مردم، و همچنین پل ارتباطی بین مردم و مسئولین هستیم.
ما خبرنگاران چشمان بیدار جامعه هستیم، و به نوعی بر عملکرد و راه و روش مسئولین تاثیر می گذاریم.
حرف های ناگفته ی نشریات

خبرنگاران تصویری یک دوربین دارند و یک میکروفن، اما خبرنگاران مطبوعات یک قلم دارند، ماها قلم به دست می گیریم و مطالب را مکتوب می کنیم و بعد از اینکه مطالب را بر صفحات سفید کاغذ به رشته ی تحریر در آوردیم به چاپ می رسانیم و در اختیار مردم قرار می دهیم، و این قلم مانند تفنگی است در دستانمان  و در واقع ما سربازان محافظ حریم مملکت هستیم.

سین: انتظارتون از مسئولین فرهنگی استان چیه ؟
جیم: یار و همراه ما باشند و در راه اطلاع رسانی کمک کار و پشتیبان همه ی خبرنگاران باشند.

حرف های ناگفته ی نشریات

سین: چه انتظاری از خبرنگاران صدا وسیما دارید؟
جیم: سوال سختی پرسیدید ازمون در واقع ماها باید سعی کنیم جدای از خط و خطوط ها فقط برای مردم و رضای خدا کار کنیم، من خدا را شاکرم که خبرنگاران یزد  بدون توجه به خط و خطوط ها تا به حال وظیفه و رسالت خودشان را به شایستگی انجام دادند.

سین: وضعیت نشریات در استان چگونه است؟
جیم: متاسفانه در استان نشریاتی در حال توزیع هستند که من وقتی نشریه هایشان را می بینم می دانم که این ها از خرج خانواده شان می گذارند و به فرهنگ یزد می پردازند.
این جای تاسف دارد برای مسئولین استان، در حال حاضر تعداد نشریات استان بسیار عالی است و می توانم بگویم خیلی از همکاران من با سیلی صورت خودشان را سرخ نگه داشته اند و این ها تا کی می توانند به این شکل ادامه بدهند؟!

حرف های ناگفته ی نشریات

سین: با توجه به وقت و زمانی که می گذارید هزینه ای که از این کار به دست می آورید به صرفه است؟
جیم: این کار عشق است، و ماها عاشق هستیم، زمانی که من و یا خانواده من می بینم نشریه مان پشت اتومبیلی گذاشته شده و یا یک فرد یزدی به دست گرفته خستگی از تنمان بیرون می رود.

سین: چقدر نشریات استان را می خوانید؟
جیم: با توجه به وقتی که دارم سعی میکنم اکثر نشریات را بخوانم، البته من بار ها شده زمانی که به دنبال مطلبی در آرشیو می گشتم بسیار از مطالب برای من تازگی داشته و جالب بوده است.

حرف های ناگفته ی نشریات

سین: سایت باشگاه خبرنگاران را می خوانید؟
جیم: بله تا جایی که وقت می کنم در فضای مجازی دنبال می کنم.

سین: چقدر با مردم تعامل دارین؟
جیم: مردم واقعا انتظاراتی را از ما دارند که ما در مقابل انتظاراتشان مسئول هستیم، شاید خیلی از مطالبی را که ما منتشر می کنیم از مطالبی است که مردم برای ما ارسال می کنند.

سین: در نشریه تان انتقاد و چالش هم دارید؟
جیم: در حال حاضر روزنامه ما 8 صفحه است، که صفحه هفتم آن را اخبار گوناگون از انتقاد گرفته تا اخبار علمی چاپ می شوند.

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار