مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه گفت:100 هزار بیکار در کرمانشاه فاقد مهارتند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه گفت:بر اساس آمار مراکز کاریابی، حدود 60 درصد از افرادی که بیکار هستند و جمعیتی نزدیک به 100 هزار نفر هم دارند، فاقد مهارت هستند.
 داوود ناصری امید گفت: اطلاع رسانی ناکافی در خصوص آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، عدم تعامل و همکاری سایر دستگاه‌ها، موازی کاری، ارائه دوره‌های آموزشی بی کیفیت، نبود اعتبار برای گسترش رشته‌های آموزشی و ... را از جمله مهمترین چالش‌های پیش روی آموزش فنی و حرفه‌ای در استان دانست.
وی همچنین از ارائه حدود هشت میلیون نفر ساعت آموزش فنی و حرفه‌ای در سال گذشته توسط مراکز دولتی و خصوصی آموزش فنی و حرفه‌ای خبر داد.
وی افزود: از این قم، چهار میلیون و 853 هزار نفر مربوط به بخش دولتی و سه میلیون و 200 هزار نفر مربوط به بخش خصوصی بوده است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه با بیان اینکه این عدد معادل حدود 37 هزار نفر دوره است، تاکید کرد: 37 هزار نفر آموزش برای استان دو میلیون نفری کرمانشاه رقم پایینی است.
ناصری امید از وجود 350 آموزشگاه آزاد دارای مجوز در استان نیز یاد کرد که 243 مورد آنها فعال هستند و از این تعداد 142 آموزشگاه در کرمانشاه و مابقی در سایر شهرستان‌ها قرار دارند.
وی خاطرنشان کرد: تعداد آموزشگاه‌های خود اداره کل فنی و حرفه‌ای استان نیز 22 آموزشگاه با 215 کارگاه است و به علاوه سه مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای نیز داریم.

انتهای پیام/پ


برچسب ها: کرمانشاه ، بیکار ، فاقد ، مهارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.