به گزارش خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، جمالی مدیر عامل گروه خودرو سازی سایپا در نخستین هم اندیشی این گروه با شرکت های بیمه گفت: عمده خدمات شرکت های بیمه و خودرو سازان هم پوشانی دارد و هیچ صنعت و تولیدی بدون پوشش بیمه برای مشتریان تداوم ندارد.
وی با اشاره به اینکه مشکلات اقتصادی، ما را از وظایف اصلی خدمت رسانی به مشتریان غافل کرده بود، تصریح کرد: پایین بوده قیمت بیمه ها و دیه ها کار سخت و طاقت فرسایی را برای بیمه گذاران به همراه دارد.
جمالی گفت: سال گذشته از نظر تامین مالی با مشکل جدی مواجه شدیم، در وضعیتی قرار داشتیم که امکان دریافت تسهیلات از سیستم بانکی وجود نداشت و 800 میلیارد تومان معوقات بانکی داشتیم.
وی عنوان کرد: ایجاد کمپین نخریدن خودرو، نبود اطمینان و امیدهای به وجود آمده جهت واردات خودروهای خارجی، میزان انصرافی های گروه خودرو سازی سایپا را به 16 میلیارد تومان در روز و میزان فروش را به 3 میلیارد تومان رسانده بود.
جمالی از رکورد تولید 50 هزار خودرو در یک ماه برای نخستین بار در گروه خودرو سازی سایپا خبر داد و گفت: تولید این گروه خودرو سازی بیش از دو نیم برابر رشد داشته و تولید روزانه 800 خودرو در سال گذشته به 2 هزار خودرو در روز رسیده است.
مدیر عامل گروه خودرو سازی سایپا ادامه داد: سال گذشته 350 هزار خودرو تولید شد، امسال برنامه تولید بیش از 500 هزار خودرو را در برنامه داریم و پیش بینی تولید این گروه خودرو سازی در سال 1404 به بیش از هزار و 500 خودرو در سال می رسد.
وی خدمت رسانی به مشتریان را منقطع و ابتر دانست و اظهار داشت: سال گذشته از این بابت از مردم عذرخواهی کردم و در این همایش قصد داریم با همکاری شرکتهای بیمه آسایش و راحتی در رفت و آمد را برای مشتریان فراهم کنیم.
جمالی بر تحویل به موقع خودرو و خدمت رسانی در گروه خودرو سازی سایپا تاکید کرد و افزود: در صورت تأمین سرمایه گذاری سازمان های مالی توان مهندسی بالایی در کشور برای خیزش صنعتی وجود دارد و این فرصت برای رقابت بین المللی گروه های خودرو ساز در بازارهای بین المللی به وجود می آید.
کسب رتبه دهم از بین 30 شرکت بیمه گذار
همچنین حسین بزرگ نژاد مدیر عامل کارگزاری بیمه گروه خودرو سازی سایپا در این هم اندیشی گفت: مردم ایران برای اولین بار در سال 1280 هجری شمسی با مفهوم بیمه آشنا شدند و دو شرکت بیمه روسی و انگلیسی اولین شرکت های بیمه در ایران بودند.
وی با اشاره به اینکه اولین بیمه ایرانی سال 1314 هجری شمسی در ایران تأسیس شد افزود: در سال 1350 بیمه مرکزی بخشی از موارد بیمه ای را بر عهده گرفت و سال 1357 چهارده شرکت بیمه خصوصی و دو نماینده از شرکتهای بیمه خارجی در کشور فعالیت داشته اند.
بزرگ نژاد با بیان اینکه سال 90 کارگزاری بیمه گروه خودرو سازی سایپا تأسیس شد عنوان کرد: خدمات بیمه ای این گروه خودرو سازی در این کارگزاری انجام می شود.
وی سهم این گروه خودرو سازی را در بازار بیمه 2.57 درصد از کل تولیدی صنعت بیمه دانست و اظهار داشت: بین 30 شرکت بیمه گذار رتبه دهم را کسب کردیم.
پوشش بیمه ای ضامن حفظ خط تولید
آخوندی قائم مقام مدیر عامل در امور سرمایه گذاری و شرکتهای گروه خودرو سازی سایپا دراین هم اندیشی تخصصی شدن کارها ، صرفه جویی در مقیاس و کاهش هزینه عملیاتی را از اهداف این هم اندیشی دانست و گفت: انتظار پوشش ریسک های بیمه ای را از این هم اندیشی داریم و ریسک ضرر و زیان ناشی از توقف تولید در اثر حوادث، ریسک های ناشی از کیفیت قطعات، ضرر و زیان ناشی از نوسانات نرخ ارز در امور بازرگانی، ریسک سرمایه گذاری در داخل یا خارج از کشور در اثر تحولات سیاسی و نیاز گروه خودرو سازی سایپا به پوشش بیمه ای اعتبار در فرآیندهای اخذ وام از موسسات مالی و اعتباری داخل و خارج کشور از جمله نیازهای خاص بیمه ای این گروه خودرو سازی است.
آخوندی با بیان اینکه گاهی ضرر و زیان در خط تولید باعث متوقف شدن این خط می شود افزود: وجود پوشش بیمه ای ضامن خط تولید خواهد بود و از متوقف شدن آن جلوگیری می کند.
قائم مقام مدیر عامل در امور سرمایه گذاری و شرکتهای گروه خودرو سازی سایپا از تولید محصولات این گروه خودرو سازی در الجزایر خبر داد و گفت: در این کشور تولید 20 هزار خودرو با 16.5 میلیارد دلار سرمایه ثابت و 33 میلیون دلار سرمایه در گردش صورت می گیرد.
وی گفت: در سال 94، نه هزار و 811 شکایت از قطعات خودروهای تحویلی به مشتریان صورت گرفته که می توان با پوشش بیمه ای در کیفیت قطعات بر این مشکلات فائق شد.
آخوندی با اشاره به اینکه از زمان ثبت سفارش تا تحویل قطعات از کشورهای کره و چین نوسانات ارز، مشکلات زیادی را برای ما به وجود می آورد، تصریح کرد: هر ماه برای خرید از کشور کره 15 میلیون دلار و چین 12 میلیون دلار اعتبار نیاز است.
پیش بینی تولید 530 هزار محصول سایپا
قره ئی رئیس مرکز مطالعات برنامه ریزی استراتژیک سایپا با بیان اینکه سال گذشته 15 هزار دستگاه به ارزش 85 میلیون دلار صادرات خودرو و خدمات مهندسی داشتیم ،گفت: نسبت به مدت مشابه سال گذشته تولید گروه خودرو سازی سایپا 24 درصد رشد داشته و سهام بازار محصولات سایپا در تیر ماه 95 به 38.3 درصد رسیده که امسال قرار است این رقم را به 42 درصد افزایش دهیم.
وی ادامه داد: متوسط تولید روزانه محصولات این گروه خودروسازی از 831 دستگاه در مهر ماه 94 به هزار و 989 دستگاه در اسفند 94 رسید.
قره ئی گفت: از اردیبهشت سال جاری تاکنون ثبت نام 69 هزار دستگاه از محصولات این گروه خودرو سازی صورت گرفته و میزان صادرات خودرو ده میلیون دلار است که با صادرات قطعات این میزان به چهارده میلیون دلار می رسد.
رئیس مرکز مطالعات برنامه ریزی استراتژیک سایپاادامه داد: قصد داریم تولید محصولات این گروه خودرو سازی را امسال به 530 هزار دستگاه و سال آینده به 720 هزار دستگاه برسانیم.
وی با اشاره به ورود سه محصول جدید سیترو ان به بازار کشور گفت: قرارداد سیترو ان قطعی شده و ارزش سرمایه گذاری اولیه آن به بیش از 300 میلیون دلار می رسد.
برای مشاهده فیلم اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام/
بابا یکی بفهونه به این مهندسین وطنی که مدل جدید یعنی بالای 50% از امکانات و تشکیلات و تجهیزات باید به روز بشه نه اینکه رنگش فقط عوض شه.
!!!!
بعد اینا واقعا میشه اسمش رو خودرو گذاشت؟!!1
آقا ما نخوایم عین چی تولید کنید که رکورد بزنید کیو باید ببینیم؟
با کیفیت بزنید، روزی یکی بزنید، چرا متوجه نیستیید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بابا یه کار مفید تو رو خدا...