رییس دانشکده طب سنتی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد از ساخته شدن دومین سلامتکده دانشکده طب سنتی دراین شهر خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر جلیل توکل افشاری گفت: دانشکده طب سنتی یکی از دانشکده های نوپای دانشگاه است و به طور کلی گروه آموزش طب سنتی ایرانی در کل کشور به عنوان یک گروه جدید محسوب می شود.

وی اظهار داشت: این گروه آموزشی اولین بار در سال 1387 در ساختار آموزشی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی تشکیل شد و در سال 1389 نیز مجوز جذب دانشجو به دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعطاء شد.

دکتر توکل افشاری افزود: سال 1390 ساختار اولیه دانشکده طب سنتی در مشهد شکل گرفت و تعداد شش نفر دانشجوی ورودی سال 1390 در مشهد مشغول به تحصیل شدند که از این تاریخ به بعد ما شاهد هشت دوره پذیرش دانشجو در این دانشکده هستیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر تعداد 69 دانشجوی تخصصی طب سنتی ایرانی در این دانشکده داریم ،که در گروه آموزشی طب سنتی ایرانی در حال تحصیل هستند.

دکتر افشاری گفت: دانشکده طب سنتی و مکمل در حال حاضر دو گروه آموزشی دارد که گروه آموزشی طب سنتی ایرانی و گروه طب چینی و مکمل را شامل می شود.

وی تصریح کرد: باید اعلام کنیم که تا کنون از این دو گروه تنها گروه طب سنتی ایرانی دانشجو پذیرش کرده است و مجوزهای لازم جهت پذیرش دانشجو در گروه طب چینی و مکمل تا این لحظه داده نشده، البته اقدامات لازم در این خصوص در حال انجام است و معاونت آموزشی وزارت خانه در تلاش جهت صدور مجوزهای لازم است.

دکتر توکل افشاری گفت: در حال حاضر در دانشکده طب سنتی مشهد در گروه پزشکی طب سنتی ایرانی، هفت عضو هیئت علمی و در گروه طب چینی و مکمل نیز شش عضو هیئت علمی داریم.

رییس دانشکده طب سنتی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: برنامه ریزی جهت ایجاد یک گروه دیگر به طور مشترک با دانشکده داروسازی با نام داروسازی سنتی در حال انجام است؛ که در این گروه یک عضو هیئت علمی و یک نفر متخصص داروسازی سنتی خواهیم داشت که هنوز نیروی متخصص ما عضو هیئت علمی نشده؛ اما با دانشکده در حال همکاری است.

وی افزود: طرح های تحقیقاتی مربوطه بر روش ها و داروهای مورد استفاده در طب سنتی با کمک گرفتن از طب نوین استوار است به نحوی که تحقیقات انجام شده روی بیماری های مختلف با حضور و همکاری همکاران ما در طب نوین انجام می شود.

دکترتوکل افشاری با اشاره به مراکز تخصصی سلامت کده ها اظهار داشت: در حال حاضر در میدان تختی مشهد یک سلامتکده با همکاری بخش خصوصی ایجاد شده است که از ظرفیت های بخش خصوصی جهت استفاده از فضا، امکانات و ارائه خدمات فنی برای دستیاران و اعضای هیئت علمی ما استفاده خواهد شد.

وی دومین سلامتکده دانشکده طب سنتی مشهد در هفته دولت افتتاح می شود؛ که این سلامتکده در چهار راه لشکر مشهد مستقر خواهد شد و فضایی حدود دو هزار متر در اختیار ما قرار خواهد داد.

رئیس دانشکده طب سنتی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: کار در این سلامتکده به شکل همکاری بین بخش خصوصی و دولتی و قراردادی است که البته جنبه کار خیر نیز در این راستا تا اندازه ای وجود دارد.

انتهای پیام//ف.ض

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار