نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: بوعلی سینا نادره تاریخی است که به هیچ وجه مصادره شدنی نیست.

بوعلی سینا، نادره تاریخی که مصادره شدنی نیستبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ آیت الله غیاث الدین طه محمدی همزمان با سالروز ولادت شیخ الرییس بوعلی سینا و گرامی داشت روز همدان در مراسم ادای احترام به مقام شامخ این شخصیت جهانی در آرامگاه وی در همدان با اشاره به اینکه در دنیا  حکیم بوعلی سینا از نظر طب شناخته شده در حالی که وی انسانی  کامل، جامع ومتخصص به همه علوم، فنون، فلسفه وهمه فضیلت ها است افزود: این حکیم بزرگ نادره تاریخی است که مصادره شدنی نیست.

وی ادامه داد: شالوده و اساس طب جدید برمبنای اثار وتالیفات شیخ الرئیس بوعلی سینا قرار دارد.

رئیس بنیاد فرهنگی بوعلی سینا ادامه داد: بوعلی سینا با کمتر از 60 سال عمر، آثار وتالیفات وتحقیقاتش در همه نقاط جهان اثر گذار بوده است.

محمدی با اشاره به اینکه امروز روز پزشک و روز همدان همچنین ولادت سراسر برکت این فرهیخته هزاره ها است بیان کرد: باید مردم همدان بیش از بیش برای شناساندن بزرگان این آب وخاک تلاش کنند.

وی با اشاره به شخصیت  ملا علی معصومی همدانی که نستوهی بی نظیردر تاریخ بود ادامه داد: باید برای بهره بردن از زحمات ومجاهدت های عمر انسان های بزرگ وقت بیشتری بگذاریم.

امام جمعه همدان اظهار داشت: این دانشمندان به عنوان چراغداران جامعه بشری محسوب می شوند و جامعه بشری وظیفه دارد یاد، کار ومجاهدت آنها را زنده نگه دارد.

رئیس بنیاد بوعلی در خصوص مصادره بوعلی از سوی برخی کشورها تصریح کرد: به قدری این مرد بزرگ است که همه می خواهند او را تصاحب کنند اما بوعلی سینا تصاحب شدنی نیست و در دل همه مردم جهان جای دارد.

وی خاطر نشان کرد: باید یاد و خاطره بزرگان امت اسلامی و دانشمندان در عرصه های مختلف علمی همچون فقه، عرفان، سیاست، طب و جهانگردی را گرامی بداریم.

انتهای پیام/ ج


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.