مساجد کانون تنظیم موتور محرک هشت سال دفاع مقدس بودند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛مسؤول هیات رزمندگان اسلام خرمشهر گفت: در سال‌های جنگ تحمیلی نقش مساجد بیشتر نمایان شد و به عنوان مرکز اطلاع‌رسانی و خبر‌دهی و از طرفی محلی برای طراحی و فرماندهی بود.

عبدالمجید عقیلی در «روز جهانی مسجد و بسیج مساجد و محلات» افزود: مسجد تنها محور عبادت نیست بلکه محور تجهیز در برابر هجمه‌های اسلام و محل فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی است.

وی گفت: در کشورهای اسلامی به ویژه در جمهوری اسلامی ایران مساجد محور در بازارهای اسلامی است و مرکزیت فعالیت‌های اقتصادی کاملا حول و محور مساجد است، که نشان دهنده ارتباط میان اقتصاد اسلامی و احکام اسلامی است.

مسؤول هیات رزمندگان اسلام خرمشهر افزود: مساجد در قبل از انقلاب جایگاه خوبی داشتند که بعد از وجود انقلاب اسلامی نقش آنها جدی شد و هرگونه حمایت، تحرک سیاست و اجتماع انقلابیون و مردم به سمت مساجد بود.

وی گفت: در سال‌های جنگ تحمیلی نقش مساجد بیشتر نمایان شد و به عنوان مرکز اطلاع‌رسانی و خبر‌دهی و از طرفی محلی برای طراحی و فرماندهی بود.

عقیلی با اشاره به اینکه مساجد کانون تنظیم موتور محرک هشت سال دفاع مقدس بودند، افزود: امروزه شیوه‌های جنگ نرم تغییر کرده است و باید بر اساس نوع هجوم آنها و متناسب با تهدیدات عمل کنیم.

در پایان از خادمان، فعالان و هیات امنای مساجد شهرستان خرمشهر به پاس خدمتگذاری و قدردانی از آنها تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.