در اجرای این طرح اتباع خارجی غیرمجاز که هیچ‌گونه مدارک هویتی از آنان در دست نیست شناسایی و به کشورهای خود بازگردانده می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛فرماندار سمنان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه 10 درصد از جمعیت استان را اتباع خارجی به ویژه افغان ها تشکیل می دهند اظهار داشت:بیش از 16 هزار و 500 تبعه افغانستانی و اتباع خارجی در شهرستان سمنان زندگی می‌کنند .

سید عباس دانایی  بیان کرد: بیش از سه هزار و 500 نفر از اتباع افغانستانی در مهمان شهر سمنان زندگی می‌کنند و بیش از 13 هزار نفر از آنان نیز در کنار شهروندان سمنانی از امکانات شهروندی برخوردارند.
وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران مانند شهروندان ایرانی به اتباع مجاز افغانستانی خدمات شهروندی ارائه می‌دهد تصریح کرد: بیش از سه هزار دانش‌آموز افغانستانی در مدارس شهری و مهمان شهر سمنان مشغول به تحصیل هستند.
فرماندار سمنان  بابیان اینکه بر اساس قوانین بین‌المللی و قوانین جمهوری اسلامی ایران ارائه خدمات شهروندی تنها به اتباع مجاز خارجی امکان‌پذیر است عنوان کرد: از مجموع اتباع خارجی ساکن در شهرستان سمنان بیش از 13 هزار و 500 نفر آنان دارای مدارک اقامتی و هویتی بوده و حدود سه هزار نفر از آنان به‌صورت غیرمجاز در شهرستان سمنان اقامت می‌کنند و هیچ‌گونه مدارک هویتی ندارند.
رئیس شورای تأمین شهرستان سمنان بابیان اینکه طرح ساماندهی اتباع خارجی به‌منظور ارائه خدمات شهروندی به اتباع مجاز و تعیین تکلیف اتباع غیرمجاز در این شهرستان در حال اجرا است عنوان کرد: بر اساس این طرح اتباع خارجی غیرمجازی که هیچ‌گونه مدارک هویتی از آنان در دست نیست شناسایی و به کشورهای خود بازگردانده می‌شوند.
انتهای پیام /ف



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.