رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: با برگزاری دوره های کارآموزی قضائی به زودی مشکل کمبود قاضی بومی در سراسر استان کرمان رفع می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان بنا به اعلام دادگستری کرمان، یدالله موحد در آئین افتتاح کارآموزی قضائی استان گفت: در دستگاه قضائی در زمان حساس و مهم کنونی در کنار اجرای عدالت و فصل خصومت، اثبات کارآمدی نظام قضایی جمهوری اسلامی ایران را بردوش می کشیم و باید تمام تلاش، کوشش، ظرفیت ها و استعدادهای خود را به کار گیریم تا این باور در داخل و بیرون کشور ایجاد شود که نظام جمهوری اسلامی این توانمندی را دارد، که عدالت مطلوب را در جامعه محقق کند.


وی بر متخلق شدن کارآموزان قضائی به اخلاق حسنه و حرفه ای قضاوت را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد : کاراموزان قضائی باید اخلاق حرفه ای امر قضا را با ممارست، خودسازی و تقوای الهی در خود ارتقا دهند تادر باربر هواهای نفسانی، تهدیدات و تطمیع ها بتوانند مقاومت کنند.

موحد یادآور شد:یکی از معضلات جدی استان کرمان کمبود کادر قضایی است که با توسعه تشکیلات قضایی و افزایش روز افزون حجم مراجعات این مشکل افزایش می یابد و نیازهای قضایی مردم به طور چشمگیر در حال افزایش است.

رئیس کل دادگستری کرمان افزود: بخش قابل توجهی از قضات و همکاران قضایی غیر بومی هستند و پس از چند سال در مناطق مختلف متقاضی بازگشت به شهر خود می شوند.


موحد با اشاره به رویکرد بومی گزینی قضات در کرمان خاطرنشان کرد: از ای رو با موافقت قوه قضائیه با برگزاری دوره کارآموزی قضائی در استان کرمان و جلب قضات بومی موافقت شد.

وی یادآور شد: بالغ بر 1300 نفر برای آزمون اختبار ثبت نام کردند و ازمون های دشواری برگزار شد تا در نهایت 40 نفر از مراحل مختلف عبور کره اند و امروز جمعی در استان فارس و جمعی در استان کرمان مشغول به کارآموزی می شوند.

این مسئول قضائی گفت: به زودی دور سوم کارآموزی قضائی نیز در استان کرمان برگزار می شود تا مشکلات نیروی انسانی در استان کرمان مرتفع شود.

وی اظهار کرد: 120 نفر نیز در آزمون کتبی فروردین ماه قبول شده اند که پس ازطی مراحل گزینش، دوره سوم کارآموزی قضائی با حضور این افراد برگزار می شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان افزود: در راستای جذب قضات بومی، انتخاب 100 نفر در دستور کار قرار گرفته بود که تاکنون 43 نفر در این راستا انتخاب شده اند ومابقی از سایر ازمون ها انتخاب خواهند شد.

وی تاکید کرد: کرمان ظرفیت لازم برای انتخاب شدن به عنوان یکی از پایگاه های موفق برگزاری دوره های کارآموزی قضائی را دارد و باید به شیوه مناسبی این توانمندی را در سطح کشور به نمایش بگذارد.

موحد گفت: باید تمام توانمندی و ظرفیت خود را به کار گیریم تا کارآموزان برتری را آموزش دهیم زیرا اگر کوتاهی شود، این موقعیت را از دست خواهیم داد.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار