سفیر جمهوری اسلامی پاکستان گفت: جهان اسلام در خطر حمله افراط گرایان و گروه های تروریستی است که در اشکال مختلف در میان اقوام و نژادهای گوناگون نمود و بروز یافته اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، آصف علی خان دورانی در دیداربا استاندار خراسان رضوی، افزود: تحولات اخیر در منطقه ضرورت تمرکز خاص و همکاری های مشترک در مقابله با فعالیت های تروریستی را بیش از پیش افزایش می دهد.

وی اظهار داشت: دولت پاکستان برای مقابله هرگونه افراطی گری و فعالیت تروریستی مصمم است و با این پدیده بطور جدی برخورد می کند.

سفیر جمهوری اسلامی پاکستان در جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: پاکستان و مقامات دولتی کشور متبوعم در برخورد با تروریستها با قاطعیت برخورد و آنان را مجازات می کنند.

دورانی تاکید کرد: تصمیم دولت پاکستان، برخورد با افراطی گری است و فرقی نمی کند این افراد متعلق به کدام دسته، نژاد، گروه و مذهب باشند زیرا همه طبق قانون محاکمه و مجازات می شوند.

وی افزود: گروههای تروریستی همانند سرطان هستند که باید سریعتر ریشه کن شده تا به سطح جامعه گسترده نشوند.

دورانی ادامه داد: مسئولیت ما به عنوان کشورها و ملتهای مسلمان در مقابله با تروریسم بسیار سنگین است زیرا گروههای افراطی هر جا جنایتی می کنند به نام اسلام و مسلمان انجام می دهند و اسلام را بدنام می کنند.

وی گفت: تحولاتی در سوریه و عراق در حال شکل گیری است که موجب می شود تروریستها به سمت افغانستان تغییر مسیر دهند بنابراین پاکستان در این زمینه بسیار مراقب و حساس است.

سفیر پاکستان در جمهوری اسلامی ایران پیرامون روابط اقتصادی و مناسبات دو جانبه هم اظهار کرد: برای سرمایه گذاری مشترک در دو کشور زمینه های زیادی وجود دارد و خراسان رضوی با توجه به ظرفیتهای قابل توجه مورد توجه است.

وی به خط لوله انتقال گاز از ایران به پاکستان اشاره و بیان کرد: این طرح در دست اجرا زمینه ای برای پیوند بیشتر دو کشور است و در حوزه ریلی، جاده ای و برق نیز همکاریها مشترک وجود دارد که امید است تقویت شوند.

دورانی افزود: در حوزه سرمایه گذاریهای مشترک هم تلاش می شود بین استانهای خراسان و سیستان و بلوچستان و ایالت بلوچستان زمینه این همکاریها ایجاد و تقویت شود زیرا ویژگیهای جغرافیایی و قومی منطقه زمینه مطلوبی برای همکاری فراهم می کند.

وی در ادامه به برخی مشکلات بانکی بین دو کشور اشاره و بیان کرد: مذاکراتی در حال انجام است تا این مشکلات برطرف شوند.

انتهای پیام//ف.ض

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.