نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: برای رعایت حقوق مصرف کنندگان نیازی به دستگاه های کنترلی نیست، به عنوان یک مسلمان با رعایت اصول دین اسلام راه و روش رعایت حقوق مصرف کننده وجود دارد.

تاثیر گذاری و ترویج استفاده از تولید داخلی
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  ایت اله سید محمد علی موسوی جزایری بیان کرد: رعایت حقوق مصرف کننده آن چنان اهمیت دارد که در افزایش تولید و ترویج استفاده از تولید داخلی تاثیر گذار است.
همچنین عضو هیات مدیره انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان گفت: تولید کنندگان با رعایت حقوق مصرف کنندگان باعث رونق بازار کار خود می شوند و این مهم باعث افزایش جمعیت تولید کنندگان می شود.
مجید ارغنده پور در سومین همایش روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان در محل تالار امام رضا(ع) شهرک نفت اهواز بیان کرد: رعایت حقوق مصرف کنندگان هزینه نیست یک درآمد پایدار است.
وی افزود: رعایت حقوق مصرف کنندگان در بین مسلمانان عمری هزار و 400 ساله دارد،رعایت حقوق مصرف کنندگان باید در جامعه رواج یابد.
یک استاد دانشگاه و فعال اجتماعی نیز در این همایش اظهار کرد: از جمله کارهایی که برای رعایت حقوق مصرف کنندگان می توان انجام داد تلاش برای توسعه مشارکت های مردمی، تلاش برای توسعه عدالت اجتماعی، تقویت همدلی و وحدت ملی برای امنیت پایدار، نهادینه سازی جامعه مدنی مبتنی بر مردم سالاری دینی و همکاری با نهادهای مردم نهاد است.
حمید سعیدی گفت: بیشتر مشکلات خوزستان مربوط به مشکلات اقتصادی و افزایش بیکاری است به ویژه افزایش بیکاری در بین جوانان عرب که مشکلات زیادی را برای خانواده های آنان ایجاد کرده است.
وی با بیان اینکه در استخدامی های خوزستان تبعیض وجود دارد مدعی شد: از جوانان عرب برای جذب، و نیز در تصدی گری های خوزستان از نیروی متخصص و خبره قشر عرب استفاده نمی شود.
در این همایش که بیشتر محلی برای اعتراض به آنچه که تبعیض در استخدامی های خوزستان و به کار نگرفتن قشر عرب در این استان نامیده شده بود از 45 شرکت تولیدی، توزیعی و خدماتی خوزستان و همچنین خانواده شهدای مدافع حرم تجلیل شد.
در این همایش تعدادی از شرکت های تولیدی، خدماتی و توزیعی و همچنین تعدادی از عشایر عرب و بختیاری و نیز جمعی از مسئولان استانی و کشوری حضور داشتند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.