رییس انجمن داروسازی استان خراسان رضوی گفت : نزدیک به 600 داروخانه در مشهد داریم که حدود ده درصد آن شبانه روزی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ عضو انجمن داروسازی کشور و رییس انجمن داروسازی استان خراسان رضوی در نشستی خبری با اصحاب رسانه گفت:پس از انقلاب اسلامی تحولی عظیم در صنعت تولید دارو به وقوع پیوست و اکنون با بیش از 60کارخانه تولید و توزیع دارو ،نودپنج درصد داروی کشور تولید داخل است.

علیرضا شهریاری افزود: نزدیک به 600 داروخانه در مشهد داریم که حدود ده درصد آن شبانه روزی است.

وی با بیان اینکه هشتاد مورد درخواست تاسیس داروخانه داریم اضافه کرد:هرجا که نیاز باشد داروخانه تاسیس میکنیم و درصورت نیاز داروخانه های شبانه روزی را افزایش می دهیم.

عضو سازمان نظام پزشکی با اشاره به مطالبات این سازمان از سازمان های بیمه اظهار داشت: 11هزارنفر در دولت تدبیر و امید بیمه شدند و انتظار ما از دولت این است که علاوه بر تامین بودجه مورد نیاز طرح تحول سلامت ،برنامه مدونی به منظور پیشگیری از سرگردانی مردم در تهیه ی دارو تدوین شود.

علیرضا شهریاری یکی از مشکلات و معضلات شهر مشهد را تجمع جامعه پزشکی در اطراف بیمارستان امام رضا (ع)و در منطقه پر تراکم و شلوغ شهری دانست و این موضوع را ناشی از عدم مدیریت واحد شهری و توزیع نادرست امکانات درمانی عنوان کرد.

وی تصریح کرد:خدمت رسانی در امر پزشکی بر اساس جمعیت است و در شهرهای بزرگ به ازای هر 6500نفر یک داروخانه وجود دارد.

یکی دیگر از اعضای هیئت مدیره سازمان نظام پزشکی مشهد نیز در این نشست طرح تحول نظام سلامت را از حیث کاهش هزینه های جمعیت شهری و روستایی بسیار خوب ارزیابی کرد.

سیدضیاا...حقی اظهار داشت :یکی از نواقص اجرای طرح تحول نظام سلامت نیز مشکلات در پرداختی های پزشکان است .

انتهای پیام/ ا.ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.