رييس مرکز رشد فناوری های پيشرفته دانشگاه صنعتی شریف از برگزاری جشنواره کارآفرینی و توسعه کسب و کار این دانشگاه خبر داد.

مجيد دهبيدی پور رييس مرکز رشد فناوری های پيشرفته دانشگاه صنعتی شریف در گفت وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: جشنواره کارآفرینی و توسعه کسب و کار شریف رویدادی است که به اهتمام مرکز کارآفرینی این دانشگاه راه اندازی شده است.

وی افزود: این رخداد، در حال حاضر به صورت کشوری توسعه یافته و در بخش‌ها و حوزه های مختلف برگزار می شود.

دهبیدی‌پور عنوان کرد: این جشنواره از یک سو عرصه‌ای است برای ارائه دستاوردهای فنی- پژوهشی دانشجویان، دانش‌آموختگان، استادان دانشگاه ها، کارآفرینان، صاحبان ایده های کسب و کار و از سوی دیگر فضایی است برای طرح نیازمندی‌های صنعت، که نهایتاً از رهگذر سرمایه‌گذاری صنعت در کسب‌و‌کارهای دانش‌بنیان، فرصتی را برای همکاری موثر و نظام‌مند صنعت و دانشگاه فراهم می کند.

رييس مرکز رشد فناوری های پيشرفته دانشگاه صنعتی شریف اعلام کرد: در طی مراحل این جشنواره، شرکت‌کنندگان ضمن آشنایی با مفاهیم، اصول کسب وکار و تمرین عملی بر مبنای ایده‌ محوری و فناورانه، در یک محیط رقابتی نسبت به آماده‌سازی طرح خود جهت ارائه به نهادها و اشخاص سرمایه‌گذار اقدام می کنند.

وی درباره خروجی نهایی این جشنواره اظهار داشت: ایده‌ها و طرح‌‌های برتر، ضمن برخورداری از خدمات حمایتی مرکز رشد دانشگاه صنعتی شریف و سایر نهادهای حامی، امکان سرمایه گذاری صندوق پژوهش و فناوری شریف و سایر سرمایه‌‌گذاران به منظور تجاری شدن طرح و تولید محصول مربوطه را دارند.

به گفته دهبیدی پور، ایجاد فرصت برای صاحبان ایده، فراهم آوردن شرایط برای کارآفرینان جهت بازاریابی و معرفی طرح به سرمایه‌گذاران، آشنایی صاحبان صنعت با ایده‌های جدید و خلاقانه، استفاده صاحبان ایده از بازخورد کارآفرینان و مدیران برتر، افزایش توان کارآفرینان برای نوشتن طرح تجاری و برنامه‌ریزی اجرایی، شناسایی کارآفرینان جوان و ناشناخته، کسب اعتبار و شهرت برای کارآفرینان برتر، تشویق و تبلیغ نگاه خلاقانه و روحیه کارآفرینی و پرورش نسل جدیدی از کارآفرینان، از جمله اهدافی است که در این جشنواره دنبال می شود.

رييس مرکز رشد فناوری های پيشرفته دانشگاه صنعتی شریف با بیان اینکه این جشنواره در دو بخش شامل ایده‌های نوآورانه و طرح کسب و کار در حوزه‌های IT/ICT و فنی مهندسی برگزار می شود، تصریح کرد: ایده ها و طرح های شرکت کننده در هر سرفصل بطور جداگانه مورد داوری و ارزیابی قرار گرفته و برگزیدگان هر حوزه تقدیر می شوند.

وی یادآور شد: برگزیدگان از جوایز نقدی، تسهیلات ارزان قیمت و امکان استقرار در مرکز رشد دانشگاه صنعتی شریف بهره مند می شوند.

دهبیدی پور گفت: مهلت ارسال طرح ها به دبیرخانه هشتمین جشنواره سراسری کارآفرینی و توسعه کسب و کار شریف تا 15 شهریور ماه 95 است و علاقه مندان می توانند برای کسب اطلاع بیشتر به آدرس  sharifvccup.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار