عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: پیش‌بینی متوسط رشد ۸ درصد در برنامه ششم در ۵ سال کمی دور از ذهن و دست نیافتی است.

برجام هم نتوانست سرمایه خارجی جذب کند
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، سید کمال‌الدین شهریاری با اشاره به بررسی برنامه ششم توسعه در مجلس شورای اسلامی گفت: این برنامه در مباحث عمرانی یک سری پیش‌بینی‌ها درباره واگذاری طرح‌ها، پروژه‌ها، بنادر، فرودگاه‌ها و راه‌آهن به بخش خصوصی برای تأمین منابع مالی کرده است.
 
وی بابیان اینکه دولت برای اجرای پروژه‌های عمرانی با کسری بودجه روبه‌رو است، خاطرنشان کرد: دولت نمی‌تواند این حجم پروژه‌های روی دست مانده را به‌تنهایی به پایان برساند، بنابراین در وزارت راه و شهرسازی سیاست خوبی برای مشارکت بخش خصوصی مدنظر قرار گرفته که اگر مورد استقبال قرار گیرد زمینه حضور بخش خصوصی را فراهم می‌سازد.
 
نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در کمیسیون عمران مجلس یکسری بندهای الحاقی به برنامه ششم توسعه برای تقویت آن در حال اضافه شدن است.
 
وی برخی از اعداد و ارقام پیش‌بینی‌شده در برنامه ششم توسعه را غیرواقعی دانست و افزود: پیش‌بینی متوسط رشد 8 درصد در برنامه ششم در 5 سال به نظرم کمی دور از ذهن و دست نیافتی است.
 
شهریاری بابیان اینکه این نرخ رشد 8 درصدی یک نرخ آرمانی و تحقق‌ناپذیر است، گفت: ما باید برای این کار سرمایه خارجی جذب کنیم و سرمایه‌گذاری خارجی هم تابع شرایط و روابط بین‌المللی است که متأسفانه این نگاه حتی بعد از برجام هم ایجاد نشد.
 
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار