بیمه سلامت ایرانیان در انتظار رای نمایندگان مجلس شورای اسلامی به لایحه اوراق مشارکت 8000میلیارد تومانی برای پرداخت مطالباتش به موسسات است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ مدیر کل بیمه سلامت استان خراسان رضوی امروز در نشستی خبری با اصحاب رسانه ضمن ابراز خرسندی از پیشنهاد نمایندگان کمیسیون برنامه و بودجه و بهداشت و درمان مجلس درخصوص ارتقائ رقم اوراق مشارکت از 5هزارمیلیارد تومان به 8هزار میلیارد تومان گفت:بیمه سلامت ایرانیان با تصویب این لایحه می تواند مطالبات موسسات را پرداخت کند.

علیرضا رمزی با اشاره به اینکه 90 درصد هزینه های بیمه سلامت ایرانیان از طریق دولت می بایست تامین اعتبار شود ،بدهی موجود به موسسات را ناشی از عدم تامین بودجه توسط دولت خواند.

وی رقم بدهی بیمه سلامت ایرانیان در استان خراسان رضوی به موسسات را در سال 94 و 95مجموعا 800میلیارد تومان عنوان کرد.

مدیرکل بیمه سلامت استان خراسان رضوی با بیان اینکه با اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور بحث کاهش پرداخت ها از جیب مردم مطرح بوده است هزینه های این سازمان در سال 92 را 422 میلیارد تومان و در سال 93 ،794میلیارد تومان برشمرد که با رشد 88 درصدی روبه رو بوده است.

علیرضا رمزی ادامه داد:هزینه های بیمه سلامت ایرانیان در استان خراسان رضوی در سال94 ،یک هزار 148میلیارد تومان بوده که نسبت به سال93 رشد 45 درصدی داشته است.

وی با بیان اینکه هزینه های سازمان در سه سطح تقسیم بندی می شود،اضافه کرد:در سطح یک هزینه های نظام ارجاع و پزشک خانواده قرار دارد که در سال 94 میانگین هزینه های این سطح ماهانه 13 میلیارد تومان بوده است.

وی ادامه داد:در سطح دو و سه هزینه های سازمان بیمه سلامت بخش های خصوصی و بیمارستان های دولتی هستند که میانگین هزینه ماهانه این دو سطح در سال 94 ،بیش از 83 میلیارد تومان بوده است.

علیرضا رمزی با جمع بندی ارقام هزینه های سال 94 رقم 96 میلیارد و 200میلیون تومان را هزینه میانگین ماهانه سال 94 عنوان کرد.

وی رقم 16هزار میلیارد تومان را نیاز اعتباری بیمه سلامت کشور برای تامین هزینه ها در سال 95 برشمرد.

مدیر کل بیمه سلامت استان خراسان رضوی گفت:9 الی 10 درصد هزینه های ماهانه سازمان مربوط به استان خراسان رضوی است.

علیرضا رمزی با ضروری خواندن آموزش و فرهنگ سازی کنترل تقاضا در حوزه سلامت افزود:اگر نظام ارجاع و پزشک خانواده به درستی اجرا شود با کاهش تشخیص نادرست بیماریها،کاهش سردرگمی بیماران،کاهش هزینه های دولت و کاهش هزینه های بیمه سلامت روبه رو می شویم.

وی با بیان اینکه پیش از اجرای بیمه سلامت با توجه به حضور بیمه های تامین اجتماعی و نیروهای مسلح تنها 8 درصد از جمعیت استان برای پوشش توسط بیمه سلامت پیش بینی شده بود اضافه کرد:با اجرای طرح بیمه سلامت ایرانیان یک میلیون و 140 هزار نفر معادل 18 درصد جمعیت استان تحت پوشس بیمه سلامت قرار گرفتند.

علیرضا رمزی یکی از اولویت های سازمان بیمه را رفع هم پوشانی بیمه ای با همکاری سازمان ثبت احوال عنوان کرد.

مدیرکل بیمه سلامت استان خراسان رضوی افزود:سازمان بیمه سلامت با رویکرد کاهش بیماری ها و هزینه های بیماران به سمتی می رود که با کمک متولی اصلی سلامت جامعه یعنی همان وزارت بهداشت،با کنترل ریسک فاکتورهای بیماریها ازین پس افت بیماریها را مطرح کند نه هزینه ها و درآمد های سازمان.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار