رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: امسال ارتقاء سطح فناوری و به روزرسانی فعالیت های صنعتی در استان پیش بینی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،جعفرصادق اسکندری اظهار داشت: هم اکنون در دنیا کشورهایی به عنوان صنعتی شناخته می شوند که سهم صنعت در ارزش افزوده آنها بیش از 25 درصد باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی گفت: این در حالی است که سهم کشوری مانند چین در این زمینه 46 درصد بوده و سهم ایران نیز کمتر از 13 درصد است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون دو هزار و 800 فقره پروانه صادره صنعتی در استان وجود دارد تصریح کرد: علاوه بر آن یک هزار و 900 واحد صنعتی فعال و یک هزار 850 طرح صنعتی نیز وجود دارد.

اسکندری بیان کرد: هم اکنون 270 طرح صنعتی بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی در استان آذربایجان غربی وجود دارد که سازمان صنعت، معدن و تجارت بر روی آنها متمرکز است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی افزود: از سوی دیگر هم اکنون 50 هزار نفر در واحدهای صنعتی استان مشغول به کار هستند.

اسکندری با تاکید بر اینکه سیاست استان در توسعه فعالیت های اقتصادی برگرفته از اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی است گفت: در این باره رونق تولید و احیای واحدهای راکد و نیمه تمام، توسعه تجارت و ایجاد اشتغال پایدار در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: امسال ارتقاء سطح فناوری و به روزرسانی فعالیت های صنعتی پیش بینی شده و از سال گذشته نیز ایجاد فعالیت های صنعتی برای نقش آفرینی در دنیا در استان آغاز شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی با اشاره به شهرک صنعتی فاز سه ارومیه اظهار داشت: این مکان ضمن امکان سنجی، به عنوان پارک سرمایه گذاری خارجی تعریف شده تا سرمایه گذاران خارجی به آن سمت هدایت شوند.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: صنعتی ، صنعت ، معدن ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.