فنایی: باید از فغانی تجلیل شود/ افتخارات داوران فوتبال بیشتر از تیم ها است

کارشناس داوری فوتبال کشورمان معتقد است فغانی و کمک هایش کار بزرگی انجام داده اند و باید از آنها به نحو شایسته ای تجلیل شود.

محمد فنایی در گفتگو با خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، ضمن تبریک بابت انتخاب تیم داوری ایران برای قضاوت در فینال فوتبال المپیک ریو 2016 اظهار کرد: علیرضا فغانی، رضا سخندان و محمدرضا منصوری کار بزرگی انجام داده اند، خوشبختانه این تیم داوری هر گاه برای قضاوت به خارج از کشور رفته عملکرد مناسبی داشته است.

وی افزود: فغانی پیش از المپیک به من می گفت آرزوهای بزرگی دارد و اکنون می بینیم که او با تلاش و پشتکار به این مرحله رسیده است. قضاوت در فینال المپیک حتی می تواند مقدمه ای برای رسیدن تیم داوری ایران به مراحل بالای جام جهانی باشد.

کارشناس داوری با گلایه از برخی اهالی فوتبال ادامه داد: من فقط از این گله دارم که چرا این داوران خوب ما در ایران آن طور که باید مورد توجه و محبت اهالی فوتبال قرار نمی گیرند، من به این سه داور و خانواده محترمشان تبریک می گویم و امیدوارم پس از بازگشت تیم داوری مان، از آنها به نحو شایسته ای تجلیل شود.

فنایی همچنین با اشاره به ریاست حسن کامرانی فر در دپارتمان داوری گفت: در گذشته فرد خاصی در دوره ای رییس می شد،یک سال می رفت و دوباره به ریاست بازمی گشت و با این شیوه چیزی عاید داوری فوتبال ما نمی شد. به نظر من باید یک تنوع کاری در دپارتمان به وجود می آمد.

وی ادامه داد: کامرانی فر جوان است و می تواند خود را با داوران جوان هماهنگ کند، درست است که تجربه ندارد اما اگر او یک تیم قوی به صورت کمیته تشکیل بدهد که اعضای آن به جای اینکه هر کدام ساز خود را بزنند با یکدیگر همراه و همخوان باشند و کامرانی فر به عنوان رییس دپارتمان داوری با رییس کمیته داوران با هم همفکری کنند و در یک جهت گام بردارند  قطعا وضعیت داوری فوتبال سر و سامان می گیرد.

پیشکسوت داوری با اشاره به موفقیت داوران ایرانی در عرصه های جهانی فوتبال گفت: اکثر کسانی که در داوری به موفقیت رسیده اند با همت و استعداد ذاتی خود توانسته اند به جایگاهی دست پیدا کنند و فدراسیون باید هم از نظر اقتصادی و هم از نظر روحی و روانی به داوران فوتبال کمک کند.

فنایی در پایان افزود: همین داوری که در داخل کشور به او کم لطفی می شود، در دنیا بزرگترین بازی ها را سوت می زند. اگر نسبت افتخارات داوران فوتبال و تیم های فوتبال در سال های اخیر را بررسی کنید می بینید که افتخارات داوران بیشتر از تیم هاست. همین آقای فغانی فینال جام باشگاه های جهان و فینال جام ملت های آسیا را قضاوت کرده و حالا داوری فینال المپیک را نیز به او سپرده اند،این در حالی است که تیم های فوتبال ما چه در عرصه ملی و چه باشگاهی هنوز نتوانسته اند حتی در سطح آسیا عنوان قابل توجهی کسب کنند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.