جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: نتیجه تحقیقات و مطالعات ما در حوزه تصادفات جاده ای نشان می دهد بیش از 60 درصد تصادفات فوتی در ایام نوروز و شهریور رخ می دهد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،سرهنگ حسین حسین زاده افزود: با توجه به اینکه در روزهای پایانی مرداد و فصل تعطیلات تابستان بسر می بریم هموطنان باید آگاه باشند که شهریور یکی از پرتصادف ترین ماه های سال است.
وی گفت: بر اساس آمار و یافته های بدست آمده در پنج ماهه ابتدای امسال، دلیل وقوع بیش از 50 درصد تصادفات فوتی در جاده های اصفهان خواب آلودگی رانندگان بوده است.
حسین زاده با بیان اینکه سرعت، بی توجهی به جلو و تجاوز به چپ از مهمترین تخلفات حادثه ساز در سطح جاده های استان است، گفت: موضوع برخورد ویژه با اینگونه تخلفات در دستور کار ماموران پلیس راه استان در اجرای طرح تابستانه قرار دارد.
وی هشدار داد: اعمال قانون، نُمره منفی و توقیف خودرو در انتظار رانندگان متخلف خواهد بود.
سرهنگ حسین زاده، خستگی و خواب آلودگی را یکی از مشکلات عمده در حوادث جاده ای استان عنوان کرد و گفت: بدلیل ممتد بودن و طولانی بودن جاده های استان، بیشتر رانندگان دچار خستگی و خواب آلودگی می شوند و همین امر باعث واژگونی یا تصادف منجر به فوت می شود.
جانشین فرمانده انتظامی استان عنوان داشت: به رانندگان توصیه می کنم برای حفظ جان خود و دیگر سرنشینان خودرود در صورتی که با کوچکترین خواب آلودگی مواجه شدند در مُنتها علیه سمت راست مسیر، خودروی خود را پارک کنند و پس از کمی استراحت و رفع خستگی دوباره به رانندگی بپردازند و هرگز با چشمان خواب آلود رانندگی نکنند.
وی با بیان اینکه بستن کمربند ایمنی برای سرنشینان عقب خودرو ضروری است، اظهار کرد: بسیاری از سرنشینان عقب خودرو که در واژگونی ها جان خود را از دست داده اند، کمربند ایمنی خود را نبسته بودند.
سرهنگ حسین زاده افزود: این مساله نشان می دهد چقدر بستن کمربند ایمنی می تواند در حفظ جان سرنشینان خودرو مفید و موثر باشد.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.