عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه سلامت و حفظ تالاب های کشور قربانی نگاه مادی و درآمدزایی سودجویان شده است.

افزایش آوارگان آبی در کشور/نگاه مادی خود را از منابع آبی برداریممحمد وحدتی هلان عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت:  بی توجهی نسبت به بحران آب و خشکی تالاب های کشور نتیجه ای جز آوارگان آبی( افرادی که به دلیل خشکسالی از جایی به جای دیگر مهاجرت می کنند) را در پی نخواهد داشت.

 وی با بیان اینکه تنها آگاه کردن مردم به صرفه جویی در مصرف آب مشکلی را حل نمی کند، افزود: اگر مردم صرفه جویی کنند، اما سودجویان برای کسب درآمد بیشتر در کنار تالاب های مهم کشور کارخانه احداث کنند، لطمه وارده به تشدید بحران آب صد برابر خواهد شد.

وحدتی هلان ادامه داد: بنابراین باید برای حل بحران آب و کم آبی کشور در ابتدا دولت و مسئولان اجرایی با نظارت دقیق و حساب شده دست سودجویان را کوتاه و در استفاده از آب های زیرزمینی طرح و برنامه هایی را تدوین کنند که مقطعی نباشد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه هنوز بحران کم آبی کشور جدی گرفته نشده و اقدامات و برنامه هایی که در این راستا تدوین می شود، اثر بخش نبوده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۱ ۲۹ مرداد ۱۳۹۵
خبر رسانه هاباعث شده که خیلی حواسمون به مصرف آب جمع باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۲ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
از اون موقعی که شروع کردن به اینکه بحران کم آبی داریم تا الان هیچ مشکلی حل نشده؟
آخرین اخبار