مشهد؛

تدوین برنامه های عملیاتی در حوزه بانوان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی بر لزوم بهره گیری حداکثری از ظرفیت نخبگان برای تدوین برنامه های عملیاتی در حوزه بانوان برنامه ششم توسعه تاکید کرد.

لزوم بهره گیری از ظرفیت نخبگان برای تدوین برنامه های عملیاتی در حوزه بانوانبه گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ سیدمحسن صادقی در کارگروه تخصصی بانوان و خانواده استان به بررسی گزارش نهایی برش استانی برنامه ششم توسعه در بخش زنان پرداخت و گفت: در تاریخ 50 ساله تدوین برنامه های توسعه در کشور، برای نخستین بار قسمتی از آن به حوزه اجتماعی، فرهنگی، بانوان و خانواده اختصاص یافته است.

وی افزود: باید از این فرصت مغتنم برای تدوین برنامه های کاربردی با هدف بهبود شاخص های توسعه یافتگی استفاده کرد.
وی تقویت کارکرد نهاد خانواده، ارتقا سطح باسوادی زنان، شایسته سالاری در مدیریت و اداره امور، افزایش فرصت های شغلی، توانمندسازی بانوان آسیب دیده و بهبود شاخص های بهداشت و سلامت را اصلی ترین اهداف مورد پیگیری برنامه ششم توسعه در بخش زنان و خانواده دانست.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی افزود: اعضا کارگروه نظرات تکمیلی خود را درخصوص برش نهایی برنامه ششم توسعه در اسرع وقت به دبیرخانه ارسال کنند.
وی در ادامه این جلسه برنامه های مصوب اجرایی مشهد 2017 در حوزه بانوان را مطلوب ارزیابی و گفت: باید از این رویداد بزرگ بین المللی برای توسعه دیپلماسی عمومی خارج از مدار دولت ها، افزایش تعامل بین گروه های مختلف کشورهای اسلامی و ارائه چهره اسلام واقعی به جهانیان بهره برد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی افزود: تعریف برنامه هایی با ماهیت فراملی و فراهم کردن شرایط برای دستگاه های اجرایی در برگزاری کنگره های بین المللی خود در سال 2017 در مشهد مقدس در هرچه پربارتر شدن 52 هفته فرهنگی این مناسبت اثرگذار است.
صادقی گفت: تشکیل دبیرخانه دائمی گرامیداشت روز مادر و هفته زن با هدف تکریم بانوان در مناسبت های مختلف در تمام ایام سال، باید با همراهی تمام دستگاه های اجرایی در برگزاری شایسته تجلیل ها عملیاتی شود.
وی ادارات دولتی را موظف به اطلاع رسانی دقیق برنامه های حوزه زنان، خانواده و کودکان خود در ایام هفته دولت کرد.
انعکاس اقدامات استان به مهاجران افغانی در قالب برنامه های مشهد2017 و لزوم توجه به مناسبت های شمسی، قمری و میلادی تقویم برای تدوین برنامه هایی کیفی، هدفمند و فرادستگاهی با موضوع تحکیم بنیان خانواده از دیگر تاکیدات معاون استاندار در این جلسه بود.
انتهای پیام// م.م


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.