شرکت‌های بیمه آمریکایی در پی اجرای لایحه مراقبت از بیمار متضرر می‌شوند.

قانون «اوباماکر» در شرایط بحرانی/ شرکت‌های بیمه آمریکا متضرر می‌شوندبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بلومبرگ، «یونایتدهلث گروپ،» شرکت خدمات درمانی آمریکایی، نوامبر گذشته اعلام کرد مبلغ زیادی را در رابطه با اجرای لایحه محافظت از بیمار و مراقبت مقرون به صرفه (اِی‌سی‌اِی) یا «اوباماکر» در سال 2016 از دست می‌دهد. اما رقبای این شرکت از جمله «ایتنا» و «آنتم» از اجرای لایحه مذکور ابراز رضایت کردند. دولت آمریکا نیز با استناد به گزارش‌های این دو شرکت، وجود مشکل در اجرای قانون اوباماکر را رد کرد.

اما در حال حاضر کسی وجود مشکل در قانون مذکور را انکار نمی‌کند. 4 شرکت بیمه سلامت آمریکا اعلام کرده‌اند هرکدام به دلیل اجرای اوباماکر صدها میلیون دلار از دست می‌دهند. تعداد زیادی از شرکت‌های بیمه به جای گسترش پوشش این طرح در حال متوقف کردن خدماتشان در بیشتر مناطق هستند. این قانون قرار است به مردم برای خرید طرح‌های بیمه با استفاده از یارانه دولتی کمک کند.

یونایتدهلث از دست دادن 850 میلیون دلار به دلیل اجرای اوباماکر در سال 2016 را پیش‌بینی کرد. این در حالیست که ایتنا، آنتم و هیومنا هرکدام دست‌کم 300 میلیون دلار متضرر خواهند شد. یونایتندهلث که اِی‌سی‌اِی را در 34 ایالت ارائه می‌دهد، اعلام کرد خدماتش را در 31 ایالت متوقف می‌کند. هیومنا نیز فعالیت خود را در 8 عدد از 19 ایالت متوقف می‌کند؛ یعنی این شرکت که سال گذشته در 1351 کشور حضور داشت فعالیتش را به 156 کشور محدود می‌کند. شرکت آنتم هنوز خبری را مبنی بر محدود کردن میزان فعالیتش در اجرای اوباماکر  اعلام نکرده است.

قانون «اوباماکر» و  اجرای آن به طور مستمر در کنگره، دادگاه‌های فدرال و دیگر دولت‌های ایالتی با چالش مواجه شده است. تلاش‌ برای مخالفت، رد کردن و الغای این قانون بسیار گسترده بوده است. گروههای مخالف معتقدند این قانون موجب اخلال در برنامه‌های بهداشتی کنونی شده، هزینه‌های بیمه را افزایش می‌دهد، و به کسری بیش از پیش بودجه می‌انجامد.

انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار