پس از تصویب لایحه "عدالت علیه حامیان تروریسم" خانواده ها و قربانیان حملات 11 سپتامبر می توانند از عربستان سعودی شکایت کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت "فاکس 61،" به دنبال انتشار اسنادی در خصوص ارتباط تروریستهای حملات 11 سپتامبر و عربستان سعودی، لایحه ای جدید در سنای آمریکا تصویب شد که بر اساس آن قربانیان و بازماندگان حملات تروریستی می توانند از دولت عربستان بخاطر دخالت در این حملات شکایت کنند.

لایحه "عدالت علیه حامیان تروریسم" به خانواده و بازماندگان قربانیان این حملات امکان می دهد از کشورهایی از جمله عربستان سعودی که در حمایت از تروریسم نقش داشته اند، شکایت کنند.

"ریچارد بلومنتال،" سناتور ایالت کنتیکت در سنای آمریکا از جمله افرادی بود که از این لایحه حمایت کرد و روز سه شنبه در کنار خانواده قربانیان این حملات سخنرانی کرد.

"برت ایگلسون" که پدرش را در حملات 11 سپتامبر 2001 از دست داد، گفت: در زمان وقوع این حملات من 15 سال داشتم و پدرم "بروس ایگلسون" را از دست دادم. من دیگر هرگز پدرم را در کنارم نخواهم داشت. پدرم هم فرصت دیدن نوه هایش را ندارد. حالا ما در اینجا از دولت درخواست حمایت داریم.

بازماندگان و خانواده‌های کشته‌شدگان و همچنین شرکت‌های بیمه که بدلیل این حملات، متحمل خسارت‌های مالی فراوانی شده‌اند، پیشتر چنین طرحی را به سنای آمریکا ارائه کردند. سنای آمریکا در ماه اردیبهشت با وجود تهدیدهای ریاض مبنی بر بیرون کشیدن میلیاردها دلار از دارایی هایش از آمریکا در صورت تصویب این طرح، به این لایحه رأی مثبت داد. انتظار می رود این طرح پیش از تغییر دولت جدید، در مجلس نمایندگان آمریکا نیز به تصویب برسد.

سلسله‌ای از حملات انتحاری 11 سپتامبر 2001 (20 شهریور 1380)، بدست گروه تروریستی القاعده در خاک آمریکا انجام شد. صبح آن روز، ۱۹ تروریست القاعده، چهار هواپیمای تجاری-مسافربری را ربودند. تروریست‌ها، دو هواپیما را در فاصله‌های زمانی گوناگون به برج‌های دوقلوی مرکز تجارت جهانی در شهر نیویورک کوبیدند. در نتیجه این دو برخورد، همه مسافران به همراه عده بسیاری که در ساختمان‌ها حضور داشتند، کشته شدند. هر دو ساختمان، پس از دو ساعت به طور کامل ویران شد و آسیب‌های زیادی نیز به ساختمان‌های اطراف وارد آمد.

گروه هواپیماربایان، هواپیمای سوم را به ساختمان  پنتاگون، واقع در ارلینگتون در ایالت «ویرجینیا» کوبیدند. هواپیمای چهارم نیز نزدیک «شنکسویل» در ایالت «پنسیلوانیا» سرنگون شد. در این حملات ۲۹۹۳ نفر کشته شدند. بیش‌تر کشته‌شدگان این حملات شهروندان عادی بودند که ملیت آن‌ها از ۹۰ کشور مختلف جهان بود.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار