معاون پدافند غیرعامل وزارت کشور گفت: افزایش ضریب امنیت کشور نیازمند برنامه‌ریزی درست در حوزه‌ پدافند غیرعامل است.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ معاون اداره کل امور مرزی و پدافند غیرعامل وزارت کشور با اشاره به جایگاه مهم پدافند غیرعامل گفت: افزایش ضریب امنیت کشور نیازمند برنامه‌ریزی در حوزه‌های مختلف پدافند غیرعامل است.
 مجتبی مولوی  در دوره آموزشی تخصصی پدافند غیرعامل رابط‌های دستگاه‌های اجرایی استان سمنان که در سالن دانشگاه فرهنگیان سمنان برگزار شد اظهار داشت: باید پدافند غیرعامل و مفاهیم آن برای مردم آموزش داده شود.
وی با اشاره به‌ضرورت فرهنگ‌سازی مناسب در حوزه‌های مختلف پدافند غیرعامل گفت: باید در حوزه پدافند غیرعامل فرهنگ‌سازی لازم صورت گرفته و این مهم در جامعه نهادینه شود.
معاون اداره کل امور مرزی و پدافند غیرعامل وزارت کشور تصریح کرد: افزایش ضریب امنیت کشور نیازمند برنامه‌ریزی درست در حوزه‌ پدافند غیرعامل است.
مولوی با اشاره به گستردگی حوزه پدافند غیرعامل گفت: پدافند غیرعامل به این معنا است که در مواقع بحران بتوان بدون استفاده ا اقدامات نظامی کمترین میزان آسیب را داشت.
وی خاطرنشان کرد: در پدافند غیرعامل با استفاده از فعالیت‌های غیرنظامی و مدیریتی می‌توان در مواقع بحران آسیب‌پذیری را کاهش داد و درواقع از یک امر پیشگیری کرد.
معاون اداره کل امور مرزی و پدافند غیرعامل وزارت کشور از فرهنگ‌سازی و آموزش به اساسی‌ترین رویکردهای پدافند غیرعامل نام برد و گفت: باید با امر آموزش مفاهیم پدافند غیرعامل همگانی شود.
مولوی بر ضرورت فرهنگ‌سازی پدافند غیرعامل در جامعه تأکید کرد و گفت: با استفاده از پدافند غیرعامل می‌توان به‌صورت صلح‌آمیز کشور را اداره کرد.
وی بر ضرورت فعال‌سازی کمیته‌های پدافند غیرعامل در دستگاه‌های اجرایی تمام استان‌های کشور تأکید کرد و گفت: باید مفاهیم پدافند غیرعامل به‌صورت گسترده در جامعه بیان شود.
انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.