سرپرست دانشگاه فرهنگیان گفت: این دانشگاه منشا تحول و تعالی در نظام آموزش و پرورش است.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمود مهر محمدی سرپرست دانشگاه فرهنگیان در همایش مسئولان دفاتر نهاد مقام معظم رهبری به دانشگاه فرهنگیان که امروز در تالار آیینه برگزار شد، با اشاره به اینکه بعد از تربیت مدرس دانشگاه فرهنگیان دومین مولود پس از انقلاب محسوب می‌شود، گفت: به همین دلیل باید نگاه حمایتی خوبی از آن شود.

وی ادامه داد: تربیت و نیروی‌ انسانی در نظام آموزش و پرورش جزو اهداف دانشگاه فرهنگیان بوده در واقع تحول و تعالی در نظام تعلیم و تربیت به شمار می‌رود.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه دانشگاه به مسئله نیروی انسانی با استفاده ظرفیت‌های بیرونی توجه دارد، گفت: این دانشگاه محوریت مطلق تربیت‌ کننده را نداشته و از دیگر اهداف آن می‌توان به فراخوانی ظرفیت تربیت معلم در جامعه اشاره کرد یعنی دانشگاه صرفا مجری یگانه در تربیت معلم نیست.

مهر محمدی افزود: در سیاست‌های راهبردی دانشگاه به مواردی‌ نظیر جذب نیرو از طریق ماده 28 اشاره شده تا ظرفیت بهینه‌ای برای تربیت نیروی انسانی تأمین شود.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: برای تربیت معلم با کیفیت ساماندهی انجام می‌شود و صرفا کمیت مورد توجه نیست.

وی ادامه داد: با توجه به برآورد‌ها مبتنی بر نیاز آموزش و پرورش فاصله زیادی بین تربیت معلم در این دانشگاه و نیاز ا وجود دارد لذا برای پر کردن این فاصله باید به فراخوانی ظرفیت‌های بیرونی توجه کنیم.

مهر محمدی توجه به کیفیت تربیت معلم را نخستین دغدغه این دانشگاه به شمار آورد و گفت: بدون توجه به این عامل هدف اصلی این دانشگاه نقد می‌شود در واقع این نهاد آموزشی برای تربیت معلمانی‌ با کیفیت بر پا شده  که اگر تحت تأثیر کمیت‌ها باشیم از دستیابی به استاندارد‌های کیفی باز می‌مانیم.

مهر محمدی بیان کرد: باید در مسائل دانشگاه آسیب‌شناسی چند‌وجهی شود و ابعاد مختلف به ویژه بعد اسلامی و اخلاقی که مهمترین مسئله به شمار می‌رود مورد توجه ویژه‌ای قرار گیرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار