همایش بین المللی بزرگداشت،خاتم الشعرای شعر فارسی با حضور برخی مقامات کشوری روسای کمیسیون ملی یونسکو،موسسه فرهنگی اکو، بنیاد مطالعات آسیای میانه در تربت جام آغاز شد.

حضور برخی مقامات کشوری و دانشگاهی در همایش بین المللی جامیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد دبیر همایش بین المللی عبدالرحمن جامی گفت: این همایش دو روزه با حضور 37 نفر از اندیشمندان و فرهیختگان داخلی و خارجی از کشورهای روسیه، ترکیه، کره، افغانستان، تاجیکستان، پاکستان، آذربایجان و عراق در سالن اجتماعات شهید صارمی دانشگاه آزاد اسلامی تربت جام برپا شد.

علیرضا قیامتی با اشاره به برنامه های اجرا یی این همایش افزود: از مجموع 307 مقاله رسیده به دبیرخانه همایش، 186 مقاله پذیرش شده که از این میان 60 مقاله در 2 روز برگزاری همایش ارائه می شود.

وی با بیان اینکه از میان مقالات دریافتی 57 مقاله از کشورهای خارجی و 250 مقاله نیز از داخل کشور است ، افزود: مجموع مقالات رسیده به دبیرخانه همایش در 2 جلد به زبان های فارسی و انگلیسی چاپ و در دسترس علاقه مندان قرار می گیرد.

دبیر همایش بین المللی عبدالرحمان جامی گفت: بازدید مهمانان شرکت کننده از زادگاه جامی و آرامگاه شیخ قاسم انوار از جمله برنامه های این همایش دوروزه است.

اختتامیه همایش بین المللی بزرگداشت عبدالرحمان جامی عصر پنجشنبه خواهد بود.

شهرستان 300 هزار نفری تربت جام در 167کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.