استاندار آذربایجان غربی بر مقاوم سازی مدارس بویژه مدارس غیر انتفاعی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،سعادت در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که در محل استانداری ترتیب یافت با اشاره به به اینکه برخی از مدارس غیر انتفاعی از استحکام و شرایط مناسبی برخوردار نیستند بر مقاوم سازی و استفاده از محیط های در مناسب در این مدارس تاکید کرد .

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی در این جلسه گفت: این استان با کمبود فضای آموزشی مواجه است و نیاز به پنج هزار کلاس درس جدید دارد.

فریدون سیدمصطفوی کمبود فضای آموزشی را مهمترین چالش فعلی آموزش و پرورش استان ذکر کرد و افزود: در این استان برای تامین فضای مورد نیاز باید پنج هزار کلاس درس جدید احداث شود تا کلاسهای تخریبی و کانکسی حذف شود.

وی اضافه کرد: شهرستان ارومیه به عنوان مرکز استان در این زمینه در برخی مناطق با چالش جدی رو به روست و منطقه گلشهر و خیابان دکتر بهشتی جزو این مناطق است.

وی بیان کرد: آموزش و پرورش نیازمند اعتبار برای رفع این مشکلات و تامین فضای آموزشی مورد نیاز در استان است.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی اظهار کرد: هشت هزار نفر بازمانده از تحصیل و افزون بر 300 مدرسه کانکسی در استان وجود دارد.

وی ادامه داد: 10 درصد دانش آموزان آذربایجان غربی در مدارس غیر انتفاعی تحصیل می کنند که افزون بر 60 درصد آنها دانش آموزان شهری هستند.

وی گفت: از مجموع 320 مدرسه بازدید شده غیرانتفاعی، حدود 30 درصد نیازمند مقاوم سازی بوده و یکسال به صاحبان آنها فرصت داده می شود تا نسبت به جا به جایی و یا مقاوم سازی اقدام کنند.

سیدمصطفوی اضافه کرد: در صورت بی توجهی به امر مقاوم سازی کد این مدارس باطل می شود.

وی درباره نقل و انتقالات نیروی انسانی نیز اضافه کرد: یکهزار و 447 نفر خواهان انتقال در آموزش و پرورش هستند که بیش از سهمیه تعیین شده است.

وی با بیان این که در سال 94 از 54 مصوبه شورای آموزش و پرورش استان 38 مصوبه محقق و اجرا شده است، اظهار کرد: هم اکنون تمامی 16 بند و مصوبه باقی مانده و محقق نشده در شورای آموزش و پرورش آذربایجان غربی نیازمند اعتبار بوده و در صورت تامین اعتبار این مصوبات محقق می شود.

آذربایجان غربی دارای 5500 مدرسه با 25 هزار کلاس درس و 570 هزار نفر دانش آموز است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.