رئیس دفتر نماینده ولی‌فقیه در امور اهل سنت استان آذربایجان‌غربی گفت: همایش"تکفیر، چالش‌های پیش‌رو و مسئولیت علمای جهان اسلام" در شهرستان مهاباد برگزار می شود

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، حجت‌الاسلام عسگر فعال‌آذر در گفتگو با خبرنگاران و اصحاب رسانه گفت: روز پنج شنبه 21 مرداد همایش"تکفیر، چالش‌های پیش‌رو و مسئولیت علمای جهان اسلام" در شهرستان مهاباد برگزار می شود

وی گفت : کریمانه نوشتن و کریمانه سخن گفتن دو اصل اساسی در نقل و انتشار اخبار است و خبرنگاران همیشه باید توجه داشته باشند که نقل قولهایشان همیشه کریمانه باشد.

حجت الاسلام فعال آذر با اشاره به اقدامات رییس دفتر نماینده ولی‌فقیه در امور اهل سنت استان آذربایجان‌غربی گفت: ساماندهی روحانیت , برگزاری آزمون ورودی طلاب اهل سنت , برگزاری آزمون جامع مدرسین و طلاب , پیاده سازی نظام جامع آموزشی در مدارس و اخذ آزمون سطح از مهنترین اقدامات دفتر نماینده ولی‌فقیه در امور اهل سنت استان آذربایجان‌غربی است.

فعال آذر با اشاره به اینکه دولت علما و روحانیون اهل سنت و شیعه هیچ کمکی نمی کند گفت : همانطور که به طلبه های اهل تشیع کمک می شود ماهیانه ۲۰۰میلیون تومان از طرف مقام معظم رهبری به طلبه های اهل سنت کمک مالی می شود، اما با توجه به کثرت طلبه در استان و کمبود منابع مالی ، به هر طلبه فقط صد هزار تومان هم نمی رسد و این کفاف زندگی انها را نمی کند و از خود مردم خواهشمندیم به ماموستاها و علمای خود کمک کنند.

وی ادامه داد : علاوه بر این، دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان نیز یکسری خدمات بیمه ای و درمانی را نیز به طلبه های اهل سنت ارائه می دهد.

رییس دفتر نماینده ولی‌فقیه در امور اهل سنت استان آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه استان آذربایجان غربی یک استان مرزی است گفت: آذربایجان‌غربی سرزمین اقوام، ادیان و مذاهب است وخوشبختانه شاهد کمترین چالش در استان بوده و هیچ مشکلی از این لحاظ در این منطقه وجود ندارد.

وی ادامه داد:در استان آذربایجان غربی 2 هزار 300 مسجد برای اهل تسنن وجود دارد که در این مساجد بیش از هزار و 50 روحانی اهل سنت فعالیت می کنند.

انتهای پیام/س

برچسب ها: همایش ، اسلام ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.