همزمان با هفته دولت 5 طرح گردشگری در استان به بهره برداری می رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گفت :با بهره برداری از این طرح ها برای 232 نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم شغل ایجاد می شود.

آدینه محمد سویدانلویی افزود :میزان سرمایه‌گذاری برای این طرح ها 32 میلیارد تومان برآورد شده و تاکنون 21 میلیارد تومان هزینه شده است.

وی با اشاره به این که برای اجرای یک مجتمع تفریحی_توریستی و اقامتی پنج میلیارد و 800 میلیون تومان اعتبار تسهیلاتی اعطاشده است گفت: با بهره‌برداری از آن برای 80 نفر به‌طور مستقیم و برای 130 نفر به‌طور غیرمستقیم شغل ایجاد می‌شود.

وی گفت: اجرای این پروژه نیاز اضطراری به تسهیلات دارد و درخواست دریافت سه و نیم میلیارد تومان اعتبار تسهیلاتی داده‌شده است.

سویدانلویی خاطر نشان کرد : طرح تعریض وساماندهی راه ورودی منطقه نمونه گردشگری باباامان را از دیگر پروژه‌های قابل‌افتتاح در هفته دولت عنوان کرد و گفت: این طرح به همت شهرداری بجنورد اجراشده و برای آن 130 میلیون تومان اعتبار از منابع ملی هزینه شده است.

وی افزود: نخستین اقامتگاه بوم گردی استان نیز با 20 میلیون تومان سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی در روستای روئین اسفراین به‌طور رسمی افتتاح می‌شود.

انتهای پیام /آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.