در سالروز بازگشت آزادگان به کشور اسلامی، همايش بزرگ آزادگان در اهواز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مدير کل بنياد شهيد و امور ايثارگران خوزستان گفت : سالروزبازگشت آزادگان عزيز به کشور، يک رويداد فراموش ناشدني در تاريخ ايران اسلامي به شمار ميرود و ياد آور  يک پيروزي بزرگ براي جمهوري اسلامي ايران است.

عبدالرضا فرجيان افزود: آزادگان عزيز بخش مهمي از جامعه ايثارگران، سرمايه هايي عظيم براي کشور و نظام اسلامي بوده و بعنوان اسطوره هاي مقاومت نظام ميهن اسلامي همواره قابل تحسين و ستايش هستند.

وی ضمن ارائه گزارشي از برنامه هاي سالروز ورود آزادگان گفت: 2 هزار و 750  آزاده در استان حضور دارند که مهم‌ترين دغدغه هاي آنان، بحث اشتغال فرزندان، مسکن و درمان است و همواره انتظار توجه و سامان‌دهي اين مسائل را داشته و البته اين موارد بعنوان چالش‌هاي اساسي در بنياد شهيد و امور ايثارگران به حساب آمده و مورد پيگيري هستند.

فرجيان همچنين با اشاره به تشکيل شوراي استاني ترويج و توسعه فرهنگ ايثار و شهادت نيز اظهار داشت: اين شورا به رياست استاندار محترم تشکيل گرديده و بر آنست که با حمايت و همراهي تمامي ادارات و دستگاههاي اجرايي استان، گام هاي مهم و اساسي براي پرداختن به اين موضوع و توجه جدي تر به مسائل و مشکلات جامعه ايثارگري بردارد.

دکتر شريعتي استاندار خوزستان که در اجتماع بزرگ آزادگان حضور يافتند هم با اشاره به اينکه آزادگان تجسم و تبلور مقاومت ملت ايران و بخش پر فراز و نشيبي از تاريخ مقاومت و مجاهدت انقلاب اسلامي هستند، گفت: ايثارگران عزيز ولي نعمت ما در جامعه هستند و ما به همه اين عزيزان، بويژه آزادگاني که علاوه بر شرکت در جهاد و دفاع از کشور و نظام، ساليان سختي را به دور از وطن، در سخت ترين شرايط گذراندند مديونيم و به وجودشان افتخار ميکنيم.

وی با انتقاد از عملکرد برخي مسئولان بويژه وزارت کار، رفاه و امور اجتماعي، رسيدگي و ساماندهي امر اشتغال بويژه توجه اساسي به اشتغال ايثارگران را خواستار شد.

در اين همايش، دکتر فاضلي نيا آزاده و مسئول موسسه پيام آزادگان نيز اظهار داشت: آزادگان که
ساليان بسياري را در بدترين شرايط  سپري کردند ثابت نمودند که براي تحقق ارزش هاي اسلامي هيچگونه مسامحه و کوتاهي نخواهند داشت.

وي با بيان مواردي از مشکلات آزادگان بويژه معضل اشتغال، توجه جدي به اين مسائل را از مسئولان خواستار شد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.