پارک گلستان فاقد نگاه کارشناسی برای ورزش بانوان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عضو شورای شهر اهواز گفت: نوع کاری که در زمینه ساخت پارک بانوان انجام شده غیراصولی بوده و فقط هدر دادن بودجه شهرداری است.

آذر زمانپور ، درباره پارک بانوان اظهار داشت: اگر قرار است پروژه‌ای انجام شود که شهروندان جامعه هدف از آن بهره‌مند شوند باید بر اساس موقعیت‌های جامعه هدف اجرایی شود به طور مثال پارک‌ بانوان در روزهای که بانوان وقت بیشتری دارند از جمله روزهای پنج‌شنبه و جمعه بسته هستند و این برای ما نیز جای سوال دارد!

وی افزود: نخستین مطالبه بانوان در بحث خدمات شهری، رفاهی و تفریحی مبحث ورزش همگانی است بر این اساس از معاونت فرهنگی شهرداری انتقاد دارم چرا که در این حوزه عملکرد مثبتی نداشته است.

عضو شورای شهر اهواز با بیان اینکه پارک بانوان در منطقه گلستان اهواز مکان‌یابی غیر اصولی داشته است، در ادامه بیان کرد: به دلیل ماهیت ساختمان‌های اطراف از همان ابتدای ساکن این مکان برای ساخت پارک بانوان مناسب نبوده به طوری که اکنون با توجه به شرایط بیش از اینکه مناسب پارکی برای بانوان باشد برای پارک خانواده مناسب است البته به شرط تکمیل و تجهیز امکانات لازم که اکنون فاقد آن‌ها است.

وی گفت: تذکرات لازم را به عنوان عضوی از شورای شهر در جهت اقدام به تجهیز امکانات رفاهی و لازم در پارک ارائه داده‌ام ولی تا کنون اقدامی نشده است و قطعا در این زمینه به شهردار نیز تذکر خواهم داد.

زمانپور با اشاره به پارک بانوان در منطقه 3 اهواز عنوان کرد: به دلیل اینکه این پارک سیکل مراحل اداری و حراستی و نیز سازوکار لازم را نتوانسته بدست آورد متاسفانه همچنان بانوان از این پارک بهره‌مند نشده‌اند که نشانه ضعف در امر مدیریت ورزش است بنابراین باید دغدغه و حساسیت بیشتری در این زمینه به وجود آید.
این نوع کارکرد در زمینه ساخت پارک بانوان فقط هدر دادن بودجه شهرداری است

وی تصریح کرد: این نوع کارکرد در زمینه ساخت پارک بانوان غیراصولی بوده و فقط هدر دادن بودجه شهرداری است چرا که با یک مدیریت بهینه، کارآمد و اثر بخش در زمینه احداث پارک‌های مطعلق به بانوان، جامعه هدف می‌توانست از این پارک‎ها استفاده بهتری ببرد و نیزموجبات رفاه بانوان را ایجاد کند درحالی که اکنون پارک‌های احداث شده به این کاربردها دست نیافته‌اند.

این عضو شورای شهر با اشاره به اینکه اکنون پارک‌ها کارکرد مناسبی ندارند پس شهردار و معاونت فرهنگی باید در این زمینه جوابگو باشند، گفت: کم و کیف اجرایی و مراحل عملیاتی شدن پارک‌ها و نیز خدماتی که باید در خور شأن بانوان باشد اگرارئه نمی‌شود به ضعف مدیریت شهری برمی‌گردد به طوری که اعتقاد دارم در زمینه پارک بانوان در منطقه3 اهواز معاونت فرهنگی و شهردار مرکزی نسبت به تجهیز پارک باید جوابگو باشند.

وی با بیان اینکه آنچه که تا کنون در صحن علنی شورا دیده‌ام اعضا تذکر و نظارت کافی را در زمینه پارک‌های بانوان ندارند، تصریح کرد: یکی از پارک‌های بانوان اسمأ پارک بانوان است چرا که سازوکار لازم برای ورزش خانم‌ها را ندارد؛ پارک گلستان فاقد نگاه کارشناسی برای ورزش بانوان است.

زمانپور در تشریح پارک گلستان و پارک شهروند بیان کرد: پارک شهروند از نظر مکان یابی مشکلات پارک گلستان را ندارد به طوری که دارای مکان خوبی است اما از نظر تجهیز و نگهداری بسیار جای کار دارد که امیدوارم شهرداری منطقه 3 در جهت رفع نواقص این پارک هر چه سریعتر اقدام کند.

وی افزود: بانوان نیز از کم و کیف پارک‌ها راضی نیستند چرا که در گذشته پارک مخصوص بانوان را نداشته‌ایم و اکنون نیز که نسبت به ساخت پارک ویژه بانوان اقدام شده، به گونه‌ای که باید باشند، نیستند.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.