گردشگری سلامت برای حضور دانشجویان خارجی در آبادان توسعه می یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛قائم مقام وزیر بهداشت در امور دانشگاه‌ها گفت: با ظرفیت‌هایی که در منطقه آزاد و دانشکده علوم پزشکی آبادان وجود دارد می‌توانیم توسعه گردشگری سلامت و آموزش عالی سلامت را به صورت منطقه آزاد علمی داشته باشیم.

سید حسن امامی رضوی در جلسه کارگروه پایش و ارزیابی عملکرد دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: حدود یکسال است که برنامه پایش و ارزیابی عملکرد دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در دستور کار جدی وزارت بهداشت قرار گرفته است.

وی گفت: در این سلسله بازدیدها، دانشکده علوم پزشکی آبادان هم مورد ارزیابی قرار گرفت.قائم مقام وزیر بهداشت در امور دانشگاه‌ها با اشاره به تشکیل یک کارگروه متشکل از نمایندگانی از تمام معاونت‌ها و حوزه‌های عملکردی وزارت بهداشت، افزود: این کارگروه در محدوده فعالیت دانشکده علوم پزشکی آبادان حضور پیدا کرد.

وی گفت: هدف از پایش و بررسی این بود که آیا دانشکده علوم پزشکی آبادان در مسیر اهدافی که در حوزه بهداشت، درمان، غذا و دارو و آموزش پزشکی طراحی شده حرکت می‌کند و آیا به اهدافی که در برنامه‌های عملیاتی پیش‌بینی شده دستیابی پیدا کرده یا فاصله دارد.

امامی رضوی افزود: معمولاً در پایش و ارزیابی عملکرد نقاط قوت و ضعف مشخص می‌شوند و برای اینکه ارتقاء عملکرد اتفاق بیفتد، این موارد به مسؤولان دانشگاه منعکس می‌شوند.

وی به رشد دانشکده علوم پزشکی آبادان اشاره کرد و گفت: این رشد نشان‌دهنده یک حرکت جهادی است، در حالی‌که به نظر می‌رسید این حرکت می‌توانست خیلی کندتر باشد.

قائم مقام وزیر بهداشت در امور دانشگاه‌ها افزود: با تلاشی که مجموعه هیأت رئیسه دانشکده علوم پزشکی آبادان انجام دادند از امکانات منطقه آزاد و سایر کمک‌های قابل تحصیل استفاده شده است.

امامی رضوی گفت: توسعه رشته‌محل‌ها، توسعه زیرساخت‌های بیمارستانی، درمان، توسعه بخش بهداشت و همین‌طور دارو در حوزه فعالیت دانشکده علوم پزشکی آبادان چشمگیر است.

وی به بخش غذا با نگاهی ویژه پرداخت و افزود: با تلاش چشمگیری که در کنترل مبادی ورودی و کالاهای حوزه سلامت صورت گرفته است، کمک مسؤولان سازمان غذا و دارو و تلاش معاونت غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی آبادان، کار جهادی در این حوزه انجام شده است و می‌توانیم بگوییم در مقایسه با مناطق دیگری که مورد پایش قرار گرفته‌اند، اینجا نمره‌ای بسیار عالی کسب کرده است.

قائم مقام وزیر بهداشت به آینده دانشکده علوم پزشکی آبادان اشاره کرد و گفت: با توجه به ظرفیت بالقوه‌ در حوزه نیروی انسانی و ظرفیت‌های منطقه، افق روشنی پیش‌روی این دانشکده جنوبی کشور وجود دارد.

امامی رضوی از بخش‌های در حال توسعه دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت و عنوان کرد: پروژه‌هایی در دانشکده علوم پزشکی آبادان هم‌اکنون در حال توسعه هستند و اگر به بهره‌برداری برسند زیرساخت‌های مناسبی را ایجاد خواهند کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.