رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: ارجاع بیماران به خارج از این استان برای دریافت خدمات درمانی 75درصد کاهش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ رضا چمن گفت: ارجاع بیماران برای دریافت خدمات درمانی در کهگیلویه و بویراحمد که تا قبل از اجرای طرح نظام سلامت 30 بیمار به ازای هر یک هزار نفر بود اکنون به هفت در یک هزار نفر کاهش یافته است.

وی اظهار کرد: بیمارهای پیوند عضو و سرطان مهمترین دلیل ارجاع بیماران به واحدهای درمانی خارج از این استان هستند.

چمن تقویت زیرساخت های درمانی، اجرای طرح هتلینگ بیمارستان ها و افزایش تعداد پزشکان متخصص را از عوامل کاهش ارجاع به استان های همجوار ذکر کرد.

وی بیان کرد: افزایش دستگاه های سی تی اسکن در این استان از 2 مورد به چهار مورد، راه اندازی سه مرکز آی سی یو نوزادان در سه شهر دوگنبدان، یاسوج و دهدشت و اضافه شدن 80 ساختمان ملکی خانه بهداشت در روستاها از دستاوردهای بهبود زیرساخت های درمانی سه سال اخیر بوده است.

چمن با یادآوری کاهش ارجاع به استان های دیگر در پایین آوردن هزینه تمام شده درمان و رفاه حال بیمار و اطرافیان آنها تصریح کرد: این امر خدمتی ماندگار به مردم این استان است.

وی با اشاره به کمبود زیرساخت های درمان بیماری های قلبی و عروقی در کهگیلویه و بویراحمد به عنوان یکی از دلایل مراجعه به استان های دیگر ابراز کرد: با بهره برداری از بخش جراحی قلب و عروق در چند روز اخیر میزان ارجاع بیماران 30 درصد کمتر از اکنون خواهد شد.

وی افزوده شدن 100 پزشک متخصص و 125 پرستار را از دیگر دستاوردهای نظام سلامت در این استان دانست.

چمن افزود: سرانه درمان مناطق روستایی هم اکنون 860 هزار ریال است در حالی که این میزان قبل از اجرای طرح تحول نظام سلامت 260 هزار ریال بود.

وی گفت: با اجرای طرح تحول نظام سلامت شاخص زایمان های با جراحی سزارین از 46درصد به 39 درصد کاهش یافته است.

چمن ابراز کرد: در سه سال اخیر 35 دستگاه آمبولانس به ناوگان فوریت های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد افزوده شد در حالی که قبل از اجرای طرح نظام سلامت سالیانه سه دستگاه آمبولانس جدید توزیع می شد.

وی بیان کرد: هم اکنون پزشکان متخصص در هشت رشته به صورت مقیم مستقر هستند.

چمن گفت: در ارزیابی که ابتدای سال 93 از سوی وزارت بهداشت و علوم پزشکی انجام شد دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد ازجمله شش دانشگاه برتر کشور در زمینه اجرای موفق طرح تحول نظام سلامت شناخته شد.

وی ادامه داد: در هفت شاخص ارزیابی شده این طرح دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در پنج شاخص بهتر از میانگین کشوری بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به تصویب 970 میلیارد ریال اعتبار در سفر هیات دولت به طرح های درمانی کهگیلویه و بویراحمد ابراز امیدواری کرد که با جذب این اعتبار تا پایان سال 96 شاهد بهبود خدمات رسانی به بیماران در این استان باشیم.

کهگیلویه و بویراحمد با حدود 700 هزار نفر جمعیت در جنوب غربی ایران قرار دارد.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.