مدیر شبکه بهداشت و درمان باشت گفت: 6میلیارد ریال اعتبار هم اینک برای بهسازی خانه های بهداشتی در این شهرستان مورد نیاز است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ کریم رضایی گفت: این طرحها شامل خانه بهداشت روستاهای تلچگاه، آبدهگاه، شاه بهرام، چهار راه گشین، سادات آباد است.

وی ادامه داد: مساحت هرکدام از این مراکز بهداشتی 80 تا 100 متر مربع است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان باشت افزود: 24 خانه بهداشت، 2 پایگاه اوژانس، چهار مرکز بهداشت و ساختمان ستاد شبکه بهداشت و درمان در این شهرستان از سال گذشته تاکنون تجهیز شده اند.

رضایی بیان کرد: 6میلیارد و 500 میلیون ریال برای بهسازی، تعمیر و تجهیز مراکز بهداشتی در باشت هزینه شده است.

وی تصریح کرد: طرح بیمارستان 32 تختخوابی شهرستان باشت با اعتباری بیش از 140 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی در دست اجراست.

وی مساحت این طرح ملی را سه هزار و 700 مترمربع اعلام کرد و گفت: این طرح 65 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان باشت ادامه داد: بیمارستان 32 تختخوابی در این شهرستان تا پایان سالجاری به بهره برداری خواهد رسید.

رضای گفت: این طرح شامل بخش های جراحی، زایمان، سونوگرافی، داخلی، اورژانس و دیالیز است.

وی تصریح کرد: هم اینک اورژانس جاده ای شادگاه با زیر بنای 250 متر مربع و اعتباری بیش از چهار میلیارد و 250 میلیون ریال آماده بهره برداری است.

وی ابراز داشت: گام های بسیار خوبی از آغاز بکار دولت تدبیر و امید تاکنون برای جذب پزشکان متخصص و عمومی در باشت برداشته شده و هم اینک بیش از 23 پزشک متخصص و 10 پزشک عمومی در این شهرستان مشغول به فعالیت هستند.

رضایی افزود: 12 هزار بیمار در سال گذشته از سوی پزشکان متخصص این شهرستان مورد مداوا قرار گرفتند.

وی گفت: ماهانه بیش از 6 هزار و 500 نفر شهروند بصورت سرپریایی در مرکز درمانی باشت ویزیت می شود.

شهرستان باشت با 22 هزار نفر جمعیت دارای چهار مرکز بهداشتی و درمانی، 28 خانه بهداشت، یک باب کلینیگ تخصصی، یک پایگاه بهداشت شهری و سه پایگاه اورژانس شهری و جاده ای است.

شهرستان باشت در 110کیلومتری جنوب شرقی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.