شبکه ی استانی سیمای مرکز قزوین عزاداریهای محرم را در حسینیه ی امینی های قزوین در مستندی تلویزیونی به تصویر می کشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ به گفته ی مدیرکل صداوسیمای مرکز قزوین، در این مستند سعی می شود باروایت عزاداری در حسینیه ی امینی ها زندگی و روح جاری در این بنای تاریخی به واسطه ی برگزاری مراسم عزاداریهای محرم به صورت مداوم درآن به مخاطب ارائه شود.

وی افزود: این برنامه به همنشینی یک سنت مذهبی(عزاداری) دریک بنای تاریخی وتاثیرات شکلی این دوبریکدیگر می پردازد که در قالب مصاحبه با افراد مختلف وتهیه ی تصاویر این مراسم سعی می شود به یک روایت جذاب ومستند تولید شود.

به گفته مدیرکل صداوسیمای مرکز قزوین ، این برنامه به تهیه کنندگی مسعود ساکت اف به مدت 30 دقیقه در سیمای مرکز قزوین تولید خواهد شد.

حسینیه امینی ها یکی از خانه های قدیمی شهرقزوین است که در سال 1302قمری توسط حاج محمدرضاامینی وقف شده ؛ بر این اساس هر ساله طبق نیت واقفف ، مراسم ویژه ی ایام محرم در این حسینیه برگزار می شود .

علاوه بر مراسم صبحگاهی وعظ ونوحه سرایی در ایام محرم،درروزهای پایانی منتهی به تاسوعا وعاشورا ، دسته های سینه زنی عزاداری(علامت ها وطبل ها به دلیل عدم آسیب به بناوارد حسینیه نمی شوند) به این حسینیه وارد وپس از عزاداری خارج می شوند.

این بنا درسال 1327 شمسی در فهرست آثارملی ثبت شده ودر حال حاضر 132 سال است که از سوی وارثان مرحوم امینی و با نظارت سازمان میراث فرهنگی حفظ ونگهداری می شود.

انتهای پیام/







اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.