معاون فنی و کنترل سازمان حفظ نباتات گفت:متوسط مصرف سم در دنیا در واحد سموم تکنیکال به ازای هر هکتار 4 کیلوگرم است که این رقم در ایران 700 گرم معادل یک ششم مصرف سم در اروپا است.

یحیی ابطالی معاون فنی و کنترل سازمان حفظ نباتات در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به نگرانی مردم در خصوص سموم باقی مانده بر روی محصولات کشاورزی اظهار داشت: سازمان حفظ نباتات در درجه اول وظیفه کنترل عوامل خسارت زا بر روی محصولات زراعی و باغی و در عین حال برنامه های افزایش سلامت و کیفیت محصول را به عهده دارد.

وی افزود: متوسط مصرف سم در دنیا در واحد سموم تکنیکال به ازای هر هکتار 4 کیلوگرم است که این رقم در ایران به ازای هر هکتار 700 گرم معادل یک ششم مصرف سم در اروپا است.

ابطالی گفت: ثبت برندهای تجاری سموم،تولید سم با کیفیت، ساماندهی فروشگاه‌های سموم در سراسر کشور از جمله راهکارهای سازمان حفظ نباتات برای حفظ سلامت محصولات کشاورزی است تا مردم در خصوص سموم باقی مانده بر محصولات باغی و گیاهی دیگر نگرانی نداشته باشند.

معاون فنی سازمان حفظ نباتات تصریح کرد: در سال اقتصاد مقاومتی یکی از پروژه های سازمان حفظ نباتات، تامین و تدارک توسعه سطح کنترل غیر شیمیایی و غیر بیولوژیک است که پس از تامین اعتبار، سطح کنترل بیولوژیک را در مقایسه با سال گذشته به 100 درصد افزایش خواهیم داد ،ضمن آنکه سطح کنترل غیر شیمیایی در محصولات گلخانه ای و تازه خوری جایگاه ویژه ای دارد. 

انتهای پیام/





اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار