مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: در سال جاری 200 هکتار از جنگل‌ها و مراتع استان اردبیل دچار آتش‌سوزی شده و خسارات جبران‌ناپذیری به این بخش‌ها وارد شده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ شهامت هدایت افزود: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 13 مورد آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع و به شکل عمده در خلخال و مشگین‌شهر رخ داده است که علت آن در بسیاری از موارد غیرعمدی و در برخی موارد نیز عمدی بوده است.

وی گفت: متاسفانه به دلیل آنکه گردشگران و مسافران موارد ایمنی را رعایت نکردند و با روشن کردن آتش و خاموش نکردن آن در هنگام خروج از جنگل‌ها و مراتع زمینه حریق را به وجود آوردند و یا اینکه چوپانان محلی اسباب این حریق را با بی‌احتیاطی خود فراهم کردند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: در سال جاری 200 هکتار از جنگل‌ها و مراتع استان اردبیل دچار آتش‌سوزی شده و خسارات جبران‌ناپذیری به این بخش‌ها وارد شده است.

هدایت با بیان اینکه در بخش عمدی برخی از زارعان که مزارع خود را که در حریم مراتع و جنگل‌ها قرار داشتند آتش زده تا بقایای باقی‌مانده زمین‌های زراعی خود را از بین ببرند مراتع و جنگل‌ها دچار حریق شدند که در این زمینه ما سه نفر متخلف را به دادگاه معرفی کردیم و پنج نفر از آنها شناسایی و به دنبال معرفی آنها به دادگاه هستیم.

وی با یادآوری اینکه بر اثر آتش‌‌سوزی‌ها و حریق 200 هکتار از جنگل‌ها و مراتع استان اردبیل از بین رفته‌اند، افزود: 80 درصد این آتش‌سوزی در مراتع رخ داده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل افزود: ما با توجه به شرایط سال جاری و پیش‌بینی احتمال رخداد آتش‌سوزی‌ها در جنگل‌ها و مراتع تمام نیروهای خودمان را اعم از منابع طبیعی و یگان حفاظتی و حتی نیروهای محلی به حال آماده‌باش درآوردیم تا با آتش‌سوزی‌ها مقابله کنیم که این اقدام پیشگیرانه مانع از آن شد تا سایر مراتع و جنگل‌ها نیز در معرض آسیب قرار گیرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.