رییس بهزیستی شهرستان همدان گفت: هم اکنون یک هزار و 300 نفر از زنان سرپرست خانوار در بهزیستی شهرستان همدان زیر پوشش هستند.

1300 زن سرپرست خانوار در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ سیاوش رهبر با اشاره به اینکه این زنان به دلیل طلاق، فوت همسر، زندانی بودن و اعتیاد همسر خود به عنوان زنان سرپرست خانوار شناخته شده اند، افزود:  10 درصد این تعداد زنان خانوار روستایی و شهری به وسیله گروه های همیار بهزیستی بازتوان شده اند و این رقم به زودی  به 15 تا 20 درصد می رسد.

وی ابراز داشت: با تشخیص مددکاران به نیازها و مشکلات آن ها پرداخته و در ابعاد اجتماعی، فرهنگی، جسمی، روحی روانی و اقتصادی اقداماتی برای بازتوانی آن ها انجام می شود.

رهبر ادامه داد: این خدمات و اقدامات  تمامی افراد خانوار که در حال زندگی با هم هستند را شامل می شود.

سیاوش رهبر ادامه داد: 100 درصد زنان خانوار مشمول بیمه درمانی هستند و نزدیک به 1000 زن سرپرست خانوار با شرایط ویژه دارای بیمه تامین اجتماعی هستند.

وی در خصوص چالش های پیش روی بهزیستی همدان یادآور شد: کمبود منابع مالی برای حمایت های مستقیم و غیر مستقیم زنان سرپرست خانوار و کم بودن میزان مستمری ماهیانه ناچیز از 53 تا 100 هزار تومان برای یک خانواده 5نفره وجود دارد.

رییس بهزیستی شهرستان همدان اضافه کرد: این امر نیازمند کمک های بیش از پیش نهادهای مختلف شامل آموزش و پرورش و دانشگاه ها در بحث فرهنگی، مراکز درمانی برای مشکلات جسمانی و بانک ها برای دادن وام اشتغال زایی است.

انتهای پیام/ آ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار