دومین نشست گفتگوهای تمدنی از قلعه هرات تا ارگ تبریز با عنوان عرفان و تصوف در دانشگاه آزاد اسلامی تربت جام برگزار شد.

برگزاری نشست گفتگوهای تمدنی از قلعه هرات تا ارگ تبریز در تربت جامبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،در این نشست علمی معاون پژوهشی مرکز اموزش و پژوهش های بین المللی وزارت امور خارجه گفت عنوان این نشست عرفان و تصوف است و یکی از ستاره های درخشان عرفان عبدالرحمن جامی است .

دکتر دامن پاک افزودخطوط اتصالت تمدنی در جغرافیای شرق و غرب ایران محسوب می شود.

وی تصریح کرد این نشست علمی در دو بخش با حضور اساتید و نخبگان علمی دانشگاههای هرات ، شهید بهشتی،فردوسی،بیرجند ،مذاهب اسلامی،مرکز پژوهش های استان قدس ،حکیم سبزواری ودانشگاه ازاد اسلامی تربت جام برگزار میشود.

مدیر اجرایی موسسه بین المللی اسیای مرکزی(ایکاس) هم در ادامه نشست گفتافتخار میکنم که با همراهی ده کشور از کره تا ترکیه انجام تحقیقات در مورد جاده ابریشم را شروع کرده ایم.

فیلهو پارک افزوددانشمندان و اندیشمندان ایرانی مهمترین افراد در این زمینه بوده اند و جاده ابریشم از نظر فیزیکی ،معنوی و روحانی نقش مهمی در تولید علم و تمدن انجام داده است.

وی خاطرنشان کردتربت جام شهری تاریخی در مسیر هرات تا تبریز است در این شهر به انچه اجدادمان رسیده اند پی خواهیم برد.

مدیر اجرایی موسسه بین المللی اسیای مرکزی(ایکاس) افزودمقالات علمی این نشست در سطح جهانی منتشر خواهد شد.

فرماندار تربت جام هم در ادامه این نشست گفتریشه های عرفانی ، ادبی و فرهنگی همواره وحدت را در این شهرستان پایدار نگه داشته است .

رستمی افزود شهرستان تربت جام سرمایه های علمی اموزشی بسیار قوی دارد و در حوزه های هنر ،موسیقی و بازیهای ایینی حرفی برای گفتن داریم .

سرپرست دانشگاه ازاد اسلامی تربت جام هم در این نشست کفت شهرستان.تربت جام به برکت وجود شیخ احمد جامی همیشه زادگاه فرهیختگان و مظهر علم و عرفان و وحدت و مردمی اهل دل است.

دکتر شهابی افزود دانشگاه همواره پشتیبان فعالیتهای علمی ،هنری و فرهنگی این شهرستان بوده و هست.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.