مدیرکل دفتر آمار و فرآوری داده های معاونت طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: هم اکنون 42 هزار و 767 طرح و واحد صنعتی و کشاورزی در کشور متقاضی دریافت تسهیلات هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ سید مهدی نیازی در نشست کمیته بررسی تأمین مالی بنگاه های کوچک و متوسط صنعتی و معدنی و طرح های نیمه تمام استان چهارمحال و بختیاری در شهرکرد افزود: این تعداد طرح و واحد صنعتی و کشاورزی در راستای برنامه های اقتصاد مقاومتی و برای استفاده از تسهیلات رونق صنایع کوچک و متوسط در سامانه بهین یاب وزارت صنعت، معدن و تجارت ثبت نام شده است.

وی یادآور شد: 700 طرح و واحد از این تعداد مربوط به استان چهارمحال و بختیاری است.

نیازی با اشاره به تأمین اعتبار این طرح ها از منابع داخلی بانک ها اضافه کرد: پس از بررسی طرح در کارگروه های استانی و معرفی به بانک عامل، مراحل اداری و عقد قرارداد انجام و تسهیلات پرداخت می شود.

وی با بیان اینکه از مجموع طرح های ثبت نام شده در این سامانه، 25 هزار و 313 واحد و طرح کشاورزی و مابقی صنعتی هستند، اظهار داشت: از این تعداد طرح،  9 هزار و 874 واحد تولیدی و صنعتی هم داخل شهرک ها و نواحی صنعتی و 32 هزار و 893 واحد خارج از محدوده شهرک ها قرار دارد.

مدیرکل دفتر آمار و فرآوری داده های معاونت طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: از واحدهای ثبت نام شده 33 هزار و 480 واحد تولیدی متقاضی تأمین سرمایه در گردش و 9 هزار و 287 طرح تولیدی بالای 60 درصد متقاضی تأمین اعتبار هستند.

نیازی افزود: از مجموع طرح های ثبت نام شده، پرونده 15 هزار و 741 طرح در کمیته رونق بررسی و 14 هزار و 970 واحد با تسهیلات مورد نیاز 140 هزار میلیارد ریال به بانک عامل معرفی شده اند.

وی ادامه داد: پنج هزار و 562 واحد به شعبه ارجاع شده و 580 واحد با تسهیلات هفت هزار و 70 میلیارد ریال منجر به عقد قرارداد در بانک های عامل گردیده که به 521 واحد پنج هزار و 770 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

به گفته نیازی؛ پرداخت تسهیلات به طرح ها تا پایان شهریور انجام و از ابتدای مهرماه تولید و اشتغال در واحدهای تولیدی رصد خواهد شد.

مدیرکل دفتر آمار و فرآوری داده های معاونت طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت، برای بررسی طرح های کمیته رونق تولید استان چهارمحال و بختیاری به شهرکرد سفر کرده است.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار